Marka iletişiminde kurumsal sosyal medya yönetimi hizmeti genellikle dijital reklam ajanslarından ya da sosyal medya ajanslarından, tüketicileri yönlendirmek, onların sorunlarını cevaplandırmak ve onlarla bağ kurmak amacıyla istenmektedir. Bugün sosyal medya yönetimi, hem Türkiye’nin en büyük markası için hem de bir kobi için aynı önemi taşımaktadır. Bu önemin ismi işletmenin ya da markanın tüketicisidir. Arasındaki fark ise yönetim stratejilerinden ve süreçlerinden geçmektedir. Kurumsal bir markanın sosyal medya yönetimi içerisinde kurumun iletişim yaklaşımını içerir. Bu iletişim yaklaşımı kurum yöneticileri ve danışmanları tarafından belirlenir ve reklam ajansı bu stratejiyi destekler, sürdürebilir kılar. Kurumsal markanın temsil ettiği değerlerin sosyal medyada yansıtılması, hem reklam ajansı hem de marka için hayati önem taşımaktadır. Bu değerler sosyal medya içerikleriyle, kreatifleriyle, kampanyalarıyla tüketiciyle anlatılmalıdır, aktarılmalıdır.
İtibar her mecrada olduğu kadar sosyal medyada da büyük önem taşır.
Kurumsal markalar neden sosyal medyada yer almalıdır? Toplumla, tüketicisiyle, bir olmak her büyük marka için hayati önem taşır. Öncelikli sosyal medyada yer alma sebebi değerlerini ve markanın karakterini anlatmasının yanında tüketicisiyle bir olma yer almalıdır. Ayrıca alanlarında yaptıkları yenilikleri anlatmak için, sosyal medyasını kullanmalıdır. Tüketici kitlesinin artık bir çoğunun online olduğu için sosyal medya profesyonel bir yönetimle yer almalıdır. Etkileşimin sosyal medyada gerçekleştiği için sosyal medyada yer almalıdır. Gümdem oluşturmak, gündemi takip etmek ve marka hakkında ne konuşulduğunu dinlemek, yönlendirmek için sosyal medyada kurumsal markaların yer alması gerekmektedir.
Kurumsal sosyal medya yönetimi marka değerlerin yansıtılmasını içerir.
Markaların her bir değeri tüketicisine tane tane anlatılmalı. Bu değerleri yansıtan içeriklerle bağ kurulmalıdır. Çoğu kurumun aksine marka sosyal medya yönetimini, değer yaratmak amacıyla kurmalıdır. Kurumsal sosyal medya yönetimi neleri içerir? Öncelikli olarak markanın sosyal medyadaki stratejisi belirlenmelidir. Sosyal medya yönetimi stratejileri hakkında daha fazla bilgi almak için blog yazımıza ulaşabilirsiniz. Bu stratejinin yanında: online itibar stratejisi, içerik stratejisi, marka yüzleri için iletişim stratejileri ve sosyal medya pazarlama stratejileri de planlanmalıdır. Strateji planlama aşamasından sonra uygulama aşamasına geçilmelidir. Sosyal medya yönetimi profesyonel olarak gerçekleştirilmelidir. Özenle kurgulanan içerikler, kreatifler stratejiye uygun olarak seçilmelidir. Paylaşım planlarının uygulanmasından sonra ölçümleme ve optimizasyon aşaması gelir. Bu süreçte sosyal medya yönetiminin ne kadar başarılı olduğu, hedefe ulaşıp ulaşmadığı ve sosyal medyadaki yeni fırsatlar incelenir. Yeni ay kampanyaları, içerikleri yıllık strateji doğrultusunda hazırlanır. Markanın dijitalde profesyonel yansıtılması çok önemlidir. Tek bir hata krizi doğurur. Bu kriz büyük markalarda büyük prestij kayıpları ve ciro kayıplarını içerir. Bu sebeple kurumsal sosyal medya yönetiminde risk analizi haritası çıkarılmalı ve kriz dönemleri için sosyal medya iletişim planlarına eklenmelidir. Kurumsal bir sosyal medya yönetimi sağlayan dijital reklam ajansı Direktör, markanızı yönetir. Sosyal medya yönetimi teklifi almak için reklam ajansımıza ulaşabilir diğer bloglarımıza buradan ulaşabilirsiniz. Güzel günler.