Dijital Reklam Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Marka bilinirliğinizi arttırmak, hizmetlerinizi ya da ürünlerinizi başarıyla pazarlamak ve satışlarınızı arttırmak için yapabileceğiniz en iyi yatırımlardan birisi, reklam ajansı ile işbirliği yapmaktır. Üstelik, dijital dünyanın da pazarlama sektörüne büyük oranda hakim olması ve pazar içi rekabetin her geçen gün daha da kızışması, profesyonel destek almayı oldukça mantıklı bir hamle haline getirmektedir.

Seçtiğiniz dijital reklam ajansı sayesinde, uzmanların tecrübelerinden yararlanabilir, dijital reklamlar, dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlama konusunda destek alabilir ve marka stratejinizi oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda sizler sektörünüzdeki önemli işlere yoğunlaşırken, anlaştığınız dijital reklam ajansı sizin için tüm bu önemli işlerle ilgilenecek ve daha başarılı kampanyalara sahip olmanızı sağlayacaktır.

Peki ama hangi dijital ajans ile çalışacağımızı nerden bileceğiz diye sorduğunuzu duyar gibiyiz. Sizin için ideal dijital reklam ve pazarlama ajansını karar vermenin aslında pek çok yolu bulunuyor. Bu yazımızda sizlere seçiminizi kolaylaştıracak birkaç tüyo verecek ve Direktör Reklam Ajansı olarak sektördeki tecrübelerimizi sizinle paylaşacağız. İsterseniz gelin seçim aşamasında dikkat etmeniz birkaç kriterden bahsedelim.

Hangi Kriterlere Göre Dijital Reklam Ajansı Seçimi Yapmalıyız?

Öncelikle, hangi hizmetlere ihtiyacınız olduğunuzu belirlemeniz çok önemli. Ardından seçeceğiniz ajansın hangi alanlarda hizmet verdiğini inceleyin. Birçok ajans pandemi sebebiyle online görüşme gerçekleştirmekte bu yüzden seçim yaparken online bir toplantı isteyebilirsiniz. Ancak yüz yüze de görüşmek isterseniz bulunduğunuz konuma göre reklam ajansı İzmir veya reklam ajansı İstanbul gibi aramalar yaparak sizlere yakın olan reklam ajanslarını görüntüleyebilirsiniz.

Eğer tercihinizi yaptıysanız bir sonraki aşamaya geçebiliriz. Bu aşamada seçeceğiniz marka  & reklam ajansının özelliklerine odaklanacağız. Kısa bir araştırma ve detaylı bir görüşme yaptıktan sonra, bahsettiğimiz özelliklerin o ajansta var olup olmadığını sizler de anlayabilirsiniz. İsterseniz gelin bir dijital pazarlama ajansında bulunması gereken özellikleri sırasıyla listeleyelim.

Kazandıran Bir Ajans Seçin

 

  • Deneyim ve Referans

Özellikle reklam alanında, sektörde kazanılmış deneyimler ve edinilen kuvvetli referanslar çok etkilidir. Ajansınızın uzun yıllar boyunca reklamcılık yaptığından ve bu süre içerisinde başarılı işler ortaya koyduğundan emin olmalısınız. Unutmayın ki hiçbir başarı şans eseri kazanılmaz. Eğer bu ajans, geçmişte başarılı işler ortaya koyduysa, sizinle de güzel bir işbirliği yapabilir ve firmanıza büyük faydalar sağlayabilir.

  • Başarılı Bir Ekip ve Güçlü Bağlantılar

Markanızı emanet edeceğiniz reklam ajansını belirlerken, mutlaka sizin markanızla ilgilenecek ekiple yakından tanışmalısınız. Ekiple bir görüşme gerçekleştirerek iletişiminizin uyup uymadığını kontrol etmelisiniz. Ama en önemlisi, ekibin çeşitliliğinden ve profesyonelliğinden emin olmalısınız. Çünkü çalıştığınız reklam ajansında mutlaka dijital pazarlama uzmanı, marka danışmanı, sosyal medya uzmanları gibi çeşitli alanlarda uzmanlaşmış kişiler bulunmalıdır. 

  • Kapsamlı Hizmet 

Reklam ajansı deyince aklımıza sadece internet reklamları, televizyon reklamları veya video reklamlar gelmemelidir. Çalıştığımız ajanslar web sitesi, sosyal medya, marka kimliği, grafik tasarım, mobil uygulama ve marka stratejisi geliştirme gibi önemli alanlarda da hizmet vermelidir. Bu hizmetlerin hepsine ihtiyacınız olmasa bile, kapsamlı ve çok yönlü bir ajansla çalıştığınız takdirde tüm sorularınıza cevap bulabilirsiniz. 

  • İletişim ve Profesyonellik

Çalıştığınız ajansın mutlaka kurumsal ilişkilere önem vermesi ve sizinle iyi bir iletişim kurması gerekiyor. Aksi takdirde, işletmenizi istediğiniz noktaya getiremez ve büyük sorunlar yaşayabilirsiniz. Mutlaka, sizin isteklerinizi anlayan, sektörünüze hakim olan, yenilikçi çözümler üreten, teslim tarihlerine uyan ve profesyonel çizgisini her zaman koruyan ajanslardan hizmet almalısınız. 

  • Fiyatlandırma

Ücret konusunda mutlaka daha önceden konuşmaya ve ortak bir karara varmaya dikkat edin. Almak istediğiniz hizmetleri mümkünse, reklam ajansıyla görüşmeden önce listeleyin ve ajansınıza tek tek sunun. Bu aşamada ajansınızın hizmetlerinizi tek tek ve şeffaf bir şekilde fiyatlandırıp fiyatlandırmadığına dikkat etmelisiniz. Unutmayın aklınıza yatmayan ve içinize sinmeyen hiçbir ajansla çalışmak zorunda değilsiniz. 

  • Hizmet Süreci 

Çalıştığınız reklam ajansının mutlaka sizi hizmet sürecine dahil ettiğinden ve aşamaları sizinle birlikte tamamladığından emin olmalısınız. Sizlerin memnuniyetini önemseyen ve markanızı iyi yerlere getirmek isteyen reklam ajansları, düzenli olarak rapor vererek memnuniyetinizi ölçerler. 

Sürekli sizinle görüşmeler gerçekleştirip kampanyaların gidişatını sizlerle değerlendiren ajanslarla eninde sonunda başarıya ulaşacaksınız. Hem bu sayede, projelerin işleyişini de öğrenmiş ve önemli konularda bilgi sahibi olmuş olacaksınız. Bu yüzden seçtiğiniz reklam ajansının hizmet sürecinde sizlerle birlikte hareket etmesi oldukça önemlidir.

  • Başarı Oranı ve Sonuç

Elbette tüm bu kriterler ve püf noktalar bir sonuca bağlanmalı ve markanıza yarar sağlamalıdır. Eğer bir ajansın sizlere yarar sağlamadığını düşünüyorsanız mutlaka hizmetinizi gözden geçirmeli ve gerekirse başka bir reklam ajansıyla çalışmaya başlamalısınız. Sizlere sürekli dönüşüm kazandıran, satışlarınızı arttıran, hedef kitlenizi büyüten ve marka değerinizi arttıran dijital reklam ajansları ile çalışmak, yapabileceğiniz en büyük yatırımlardan bir tanesidir.

Sizler de Direktör Reklam Ajansı ile istediğiniz hizmeti profesyonel bir şekilde alabilir ve sektörünüzde çok daha iyi yerlere gelebilirsiniz. Geniş ve deneyimli ekibimiz, profesyonel yaklaşımımız ve geçmişteki başarılarımızla bizlere güvenen müşterilerimizi her zaman daha ileriye götürmek için uğraşıyoruz.