• Kategori: Blog
  • Tarih: 06/8/21

Kurumsal Kimlik Fiyatı Teklifi Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Markalar, kurumsal kimlik hizmeti almak istediklerinde tereddüt ettikleri en büyük nokta kurumsal kimlik fiyatı oluyor. Acaba ne kadar ücret istenecek? Bütçemizi aşacak mı? Verilen hizmete değecek mi? Kendisini amorti edecek mi? Gibi pek çok soru işletmelerin kafasına takılıyor ve onları endişelendiriyor.

Kurumsal kimlik tasarımı, markanız için oldukça önemli bir hizmet olduğundan aslında bu kadar tereddüt etmeniz gayet normal ve gerekli bir durumdur. Eğer markanız için çalışacak doğru ajansı veya sanat yönetmenini seçmezseniz, kaynaklarınızı boşa harcamış olabilirsiniz.

Bu tür istenmeyen durumlardan kurtulmak ve harcadığınız kurumsal kimlik fiyatına değer bir ekiple çalışabilmek için sizlere birkaç tavsiye vermek istiyoruz. Vereceğimiz tavsiyeleri takip ederek deneyimli, sizi ileriye götürebilecek ve profesyonel bir ajansla çalışabilirsiniz.

Kurumsal Kimlik Nedir ve Neden Önemlidir?

Kurumsal kimlik, markanızı tanımlayan ve markanızın müşterinin gözündeki tüm değerlerine, özelliklerine ve görünümüne verilen addır. Kurumsal kimlik; markanızın logosunu, renklerini, farklılıklarını, profesyonelliklerini, savunduğu fikirleri ve gelecek planlarını oluşturur. 

Kurumsal kimliğini tam olarak oluşturmamış markalar, müşterinin güvenini tam olarak kazanamazlar ve hedeflerine ulaşamazlar. Fakat bir kurumsal kimlik oluşturduğunuzda, müşteriler sizin markanızla karşılaştığı zaman güven duymaya ve aidiyet hissetmeye başlarlar.

Örneğin, bir sandviç dükkanı hayal edin. Bu dükkanın bir logosu olmazsa, kendine bir slogan belirlemezse, marka renklerini tam oturtmayıp hizmet kalitesini düzenlemezse, farklılıklarını ortaya koymayıp sadece dükkan açarak satış yapmayı beklerse başarıya ulaşamayacaktır. Fakat, dükkan açılışında güzel bir logo seçip, altına sloganlarını yerleştirip, marka hikayelerini anlattıkları ve müşterilerine sundukları özel deneyimleri paylaştıkları menüler oluşturursa çalışanların t-shirtlerinden yakalıklarına kadar özel bir çalışma hazırlanırsa çok daha profesyonel bir izlenim bırakacaklardır. 

İlk seçenek salaş bir yemek dükkanı olarak görülecek ve farklı olmadıkları için büyük zincirlerin arasında sektöre tutunamayacaklardır. İkinci seçenek ise müşterilerden geri bildirim almaya devam edecek, hikayesini kimliğinin altında oluşturacak ve ürün/hizmetlerini iyi seviyede tuttukları sürece de sürekli müşteri kazanacaklardır. 

Kurumsal Kimliğinizi Baştan Yaratın
Rakiplerinizden ayrışın, markanızı öne çıkartın

Kurumsal Kimlik Fiyatı Neye Göre Belirlenir?

Kurumsal kimlik oluşturmak, aslında gözüktüğü gibi birkaç aşamadan oluşan ve bunları tamamlayınca sonuca ulaştığımız bir hizmet değildir. Markanızın tutarlı bir hikayesinin olmasını, insanların size güvenmesini ve prestijli bir konuma gelmeyi istiyorsanız, tüm süreci birbiriyle bağdaştırmalı ve detaylı bir çalışma yapmalısınız.

Marka logonuz, ürünleriniz, sektördeki amacınız, hedefleriniz, renkleriniz, sloganınız, düşünceleriniz, marka kişiliğiniz ve müşterilere yaklaşımınız… Tüm bu özelliklerin birbiriyle tutarlı olması ve bütün olarak bir anlam ifade etmesi gerekiyor. 

Haliyle böyle detaylı bir projeyi oluşturmak da kurumsal kimlik fiyatına yansıyor. Peki, kurumsal kimlik fiyatları neye göre belirleniyor? Haydi gelin kurumsal kimlik fiyatını etkileyen faktörlere bir göz atalım. 

  • Bulunulan Sektör

Bulunduğunuz sektör, kurumsal kimlik oluşturma aşamalarını tamamen etkileyeceği ve projeyi baştan aşağı değiştirebileceği için fiyatlandırmada önemli bir yer kaplıyor. Örneğin, kısıtlı bir hedef kitlesi olan ve rekabetin az olduğu bir sektördeyseniz, kurumsal kimlik çalışmaları nispeten daha verimli ve kolay geçebiliyor.

Çünkü, rekabetin az olduğu sektörlerde ortaya bir yenilik koyabilmek ve markayı ön plana çıkartabilmek daha kolaydır. Bahsettiğimiz adımları izleyerek markanıza güzel bir arka plan hazırlayarak ve tutarlı bir şekilde kurum hikayesi oluşturarak bu sektörlerde ön plana çıkabilirsiniz. Fakat rekabetin yüksek olduğu sektörlerde yeni bir şey ortaya koymanız ve tamamen farklılık yaratmanız gerektiği için çok daha zorlu bir süreçten geçmeniz gerekiyor.

  • Projenin Detayları

Kurumsal kimlik fiyatı, istediğiniz projeye ve bu projenin detaylarına göre de değişkenlik gösteriyor. Örneğin bazı markalar, kurumsal kimliklerinde düzenleme isterken bazıları da sıfırdan bir marka kimliği oluşturulmasını talep edebiliyor.

Bu durumda eğer isabetli bir fiyat almak istiyorsanız, ajansınızla görüşmeye gitmeden önce istediklerinizi bir liste haline getirmenizi tavsiye ediyoruz. Böylece hem ajansa hangi işlemin ne kadar fiyata yapılacağını sormuş olursunuz hem de süreci kolaylaştırıp hızlandırarak daha erken sonuca erişmiş olursunuz.  

  • Çalıştığınız Ajans

Tabii ki de tercih ettiğiniz ve çalıştığınız ajanslar değiştikçe, projenizin fiyatlandırması da değişecektir. Fakat burada belirtmek istediğimiz en önemli şey, her zaman en ucuz olanın tercih edilmemesi gerektiğidir. 

Çünkü kısmen amatör ve bu işte yeni olan ve kurumsal kimlik tasarımı yapan şirketler, sadece sizin isteklerinizi yerine getirip, sizin hoşunuza giden projeler ortaya koyarlar. Ancak bu durum böyle olmamalıdır. Çalıştığınız tasarım ajansı elbette sizin düşüncelerinizi göz önünde bulundurarak işlem yapmalıdır fakat daha çok sizin için en faydalı ve en yararlı işlemi tercih etmelidir. Bu da sektörde deneyim elde ederek ve tecrübeleri kullanarak gerçekleşir. 

Bizler de Direktör Reklam Ajansı olarak müşterilerimizle tecrübelerimizi paylaşmak ve onlara kurumsal kimlik tasarımı konusunda yardım etmeyi hedefliyoruz. Sizler de kurumsal kimlik fiyatı hakkında bilgi almak ve sektörünüzde parmakla gösterilen örnek bir marka olmak istiyorsanız, hemen bizlere başvurabilirsiniz. Deneyimli grafik tasarımcılarımız, yaratıcı ekibimiz, sosyal medya uzmanlarımız ve profesyonel ilkelerimizle siz değerli müşterilerimizi hedeflerine ulaştırmak için gece gündüz çalışıyoruz.