Logo Tasarımı ve Kurumsal Kimlik Markanız İçin Neden Hayati Değer Taşır?

Logo Tasarımı ve Kurumsal Kimlik Markanız İçin Neden Hayati Değer Taşır?

Kurumsal kimlik tasarımının logo tasarımını da içerdiğinden fakat marka tasarımı ile aynı olgu olmadığından daha önce bahsetmiştik. Kurumsal kimlik tasarımı markanız için hayati önem sağlar çünkü markanızın görsel öğelerini içermektedir. Bu öğelerde markanıza birbirinden farklı getiriler sağlar. Eğer kurumsal kimlik ile ilgili detayları merak ediyorsanız yazımızı buradan ayrıca inceleyebilirsiniz. Gelelim kurumsal kimlik tasarımının markanız için neden hayati değer taşıdığına.

İlk şekillendirmemiz gereken nokta; kurumsal kimlik tasarımı, markanızın ne olduğunu, nasıl öğeleri içerdiğini ve bunu nasıl kullanılması gerektirdiğini açıklar. Bir noktada da markanızın ayrışmasını sağlayan bir çalışmalardan biridir.

Logo tasarımında profesyonel bir tasarımcı ile çalışın.

Kurumsal kimliğin temel öğeleri arasında marka ismi, renk, yazı fontu ve logo yer alır. Logonuzun duruşu tüm kurumsal kimlik tasarımınızı etkileyecektir. O yüzden logo tasarımı güçlü bir ajans ya da tasarımcı ile çalışmanız faydalı olacaktır.

Kurumsal kimlik tasarımı, bir gösterir.

Kartvizitinizden, ajandanıza, web sitenizden, e-mail şablonunuza kadar her yerde bir gözükürseniz, müşterileriniz sizleri kafalarında zamanla tek bir renge ya da tek bir çizgiye oturtmaya başlayacaklardır.

Kurumsal kimlik çalışması, çalışanlarınızın gururunu ve memnuniyeti arttırır.

Hepimiz bir noktada tercihimizi markadan yana gerçekleştiriyoruz. Fiyat ve performans detaylarında son unsur yine marka oluyor. Marka olmanın gerekliliklerinden bir tanesi de kurumsal kimlik çalışmanızın tam olmasıdır. Böylelikle çalışanlarınız güçlü bir şirkette çalıştığını hissedeceklerdir. Bu çalışma prensibi markanızı savunmalarına kadar ilerleyecektir. Şunu düşünün, iyi bir markada çalışan biri iş tatminini ve çalışma ortamını nasıl anlatır?

Kurumsal kimlik tasarımı, reklamcılığı destekler.

Her çalıştığınız farklı reklam ajansında, sosyal medyanız ya da kurumsal çalışmalarınız hem tasarım hem de iletişim anlamında değişir. Bu bir ajans refleksidir. Çünkü yeni gelen bir markaya içgüdüsel olarak yeni bir tasarımla giderler. Ancak kurumsal kimlik tasarım kılavuzunuz varsa o zaman ajans tasarımdan çok fikre ve iletişime yönelir.

Kurumsal kimlik tasarımı, pazarınızda bilinirliğinizi destekler.

Markette güzel bir renk gördünüz, bu renk sizi çekiyor. Pazara yeni girmiş olduğunu farkettiniz, markayı daha önce duymamıştınız ve fiyatı da neredeyse lider firmaya yakın. O ürünü denemeye yakın mısınız?

Sadece tek bir renk kullanımından bile o markaya yakınlaşmaya başladınız. Ürünü defalarca gördükten sonra da alabilirsiniz, o gün de o ürünü alabilirsiniz. Kurumsal kimlik tasarımı ile sürekli o rengi gördüğünüzde marka bilinirliği zamanla tüketicinin zihninde oturacaktır.

Kurumsal kimlik tasarımı, fiyatlandırma stratejinizi değiştirir.

B2B ya da B2C temelli iş yapın farketmez. Kurumsal duruş her zaman rakiplerinizden sizi öne çıkartır. Ayrıştırır. Piyasa fiyatının üzerinde fiyat verseniz bile nedeni sorgulanır? Aynı işi şu anki kurumsal kimliğinizi yapamadığınızın farkındaysanız buradan teklif alabilirsiniz 🙂

Kurumsal kimlik tasarımı, sizi marka yapmaz ancak yakınlaştırır. Marka olmanın temel adımlarından birinin de kurumsal kimlik olduğunu unutmayın. Diğer bloglarımıza mutlaka göz atın.