Her sosyal mecrasının kendine özgü dinamikleri olduğu su götürmez bir gerçek. Hootsuite’nin We Are Social Dijital 2019 raporuna göre sosyal medya kullanımı geçen yıla göre %9 (3.5 milyon kişi) artmış durumda.

İnternet kullanıcıları ise geçen yıla göre %13 (6 milyon) artış gösterdi. Linkedin de ülkemizde her geçen gün kullanıcı sayısını arttırmaya devam ediyor. Peki bu milyonluk artışlarda firmanızın yeri neresi?

Şirketinizin devamlılığı ve kazanımı için en uygun mecralardan biri Linkedin. Düzenli kullanılan bir Linkedin şirket sayfası ile hedef kitlenizi harekete geçirebilir, potansiyel hedef kitlenizi kendi çemberinize çekebilir ve satış yapabilirsiniz.

Linkedin’de diğer şirketler arasından sıyrılmanıza yardımcı olacak 10 stratejik yolu sizler için hazırladık.

1.Adım: İlgi Çekici Bir Profil Oluşturun

Takipçilerinizin dikkatini çekin. Sadece logo kullanmakla yetinmeyin.Şirketinizle özdeştirilebilecek kapak fotoğrafınızı ve görselleri oluşturun potansiyel kitlenizin sizi takip etmesinin ilk adımı profilinizden geçmektedir.

2. Adım :Dikkat Çekici İçerikler Paylaşın

İlgi çekici ve alakalı içeriklerle hedef kitlenizi etki alanınıza çekebilirsiniz. İçeriklerinizi belirli zamanlarda ve doğru etiketlemelerle paylaşabilirsiniz.

Kullanıcınızı etkileşime geçirecek sorular sormayı unutmayın. Hedef kitlenizin profesyonel bir kitle olduğunu unutmadan kariyerlerine odaklı sorular/yarışmalar hazırlayabilirsiniz.

3. Adım: Yapılan Yorumlara ve Gelen Mesajlara Cevap Verin

İçeriklerinizin altına yazılan yorumlara mutlaka cevap verin. Takipçileriniz düşüncelerini belirttiği, sorularını sorduğu yorumlara cevap vermemek olmaz. Böylelikle onlara düşüncelerinin önemli olduğunu hissettirmiş olursunuz. Gelen mesajlara, yorumlara cevaplamanız sektörel çevrenizi genişletmenize de olanak sağlayacaktır.

4. Adım: Çalışanlarınızla İşbirliği Yapın

Çalışanlarınız marka içeriklerinizi kendi takipçileri ile paylaşabilir. Araştırmalara göre en çok etkileşim alan içeriklerden biri de çalışanların marka içeriklerini destekleyecek paylaşımlar yapmasıdır. Bu şekilde daha fazla kullanıcıya ulaşma imkanı sağlamış olursunuz. Unutmayın daha fazla kullanıcının sizi takip etmesi etkileşimi arttıracaktır. Potansiyel hedef kitlenizi, müşterilerinize için iyi bir fırsat.

5.Adım: Sponsorlu Inmail Kullanın

Sponsorlu içerik paylaşmak biraz maliyetli gelebilir. B2B pazarlama stratejisi için en uygun yerin Linkedin olduğunu düşünürseniz buna değecektir. Sponsorlu Inmail’in sayesinde kişiselleştirilmiş mesajları doğrudan potansiyel müşterilerinize gönderebilirsiniz.

6.Adım: Reklam Kampanyaları Oluşturun

Linkedin, reklam verenlerin doğru hedef kitlelere ulaşmasında en önemli pazarlama mecrası olduğunu biliyoruz.
“Linkedin Reklam Modelleri Nedir ve Nasıl oluşturulur” adlı yazımızı ziyaret ederek daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ama yine de reklam kampanyalarınızı oluşturacağınız sayfanın linkini de sizlerle paylaşıyoruz: https://www.linkedin.com/ads/

7.Adım: Vitrin Sayfası Oluşturun

Farklı tarzlarda yaptığınız hizmet veya işleri paylaşabilmek için vitrin sayfası oluşturabilirsiniz. Her yeni iş veya hizmet için ayrı bir vitrin sayfası açabilirsiniz. Vitrin Sayfaları bu şirketlerin farklı hedef kitlelerine farklı mesajlarını iletebilmesi için önemli bir araçtır. Önemli nokta; vitrin sayfasına gerçekten ihtiyacınızın olup olmadığına karar vermenizdir. Vitrin sayfaları farklı hedef kitleleri olan hizmetleriniz için doğru bir araç olacaktır. Eğer ürünleriniz benzer özellikler taşıyorsa ve hedef kitleleri de aynıysa vitrin sayfasının sayısını minimumda tutun.

8.Adım: Diğer Sosyal Medya Hesaplarınızla Çapraz Pazarlama Yapın

Diyelim ki yaptığınız pazarlama faaliyetlerini Facebook ve Twitter üzerinden yoğunlaştırdınız. Burada yaptığınız faaliyetleri duyurmak için Facebook ve Twitter adreslerinizi ve faaliyetlerinizi Linkedin’de paylaşıp etkileşimi arttırabilirsiniz. Linkedin’de sizi takip eden kullanıcılar yönlendirmeleriniz sayesinde Facebook/Twitter paylaşımlarınızı da görebilecek. Linkedin etkileşiminizle birlikte Facebook / Twitter hesaplarınızda da etkileşimi arttırmış olacaksınız.

9.Potansiyel Müşterilerinizi çekecek promosyonlara yönelin

Potansiyel müşterileri sadık müşterilere çevirmek en önemli hedeflerden birisidir. Bunu yapabileceğiniz harika bir yol var. Potansiyel müşterilerinize pazarlama fırsatları sunabilirsiniz. Şirket sayfanız üzerinden ücretsiz e-kitaplar, demolar, araştırma raporları paylaşabilirsiniz. Böylelikle potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmekle kalmayıp onlarla bağ kurabilirsiniz

10.Adım: Analizleri Takip Edin

Bundan daha önce de bahsetmiştik. Dijital pazarlamanın en önemli noktalarından biri analizleri doğru yorumlamaktır. Linkedin çalışmalarınızın pazarlama faaliyetlerinize ne kadar ilgi çektiğini ve işe yaradığını bu analizler sayesinde görebilirsiniz. Analizler araçlarını görüntülemek için şirket sayfanızın sol üst köşesinde “Analizler” seçeneğine tıklayın. Karşınıza üç seçenek çıkacak. Geriye, istediğiniz analizi seçip kontrollerinizi yapmanız kalıyor.

Artık işletmenizi Linkedin’de nasıl başarıya ulaştıracağınızı biliyorsunuz. Bol bol etkileşimli günler dileriz. Blogumuzu beğendiyseniz paylaşmayı unutmayın 🙂

Kaynak:
sosyalmedya.co/linkedin-tuyolari-sirketler-yaratici-stratejiler
wearesocial.com/blog/2019/01/global-trends-shaping-marketing-in-2019