Başarılı Ürün Fotoğraf Çekimi ve Fiyatları Nedir?

E-ticaret sitenizde satış yapabilmek ve ürünlerinizi en iyi şekilde sergileyebilmek için dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan bir tanesi de ürün fotoğraf çekimidir. Ürününüz ne olursa olsun, satılması ve müşteriler tarafından beğenilebilmesi için ürün fotoğraflarınızı en iyi şekilde çektirmelisiniz. 

Ürün fotoğrafları, ilk görüşte müşterilerinizi etkilediğinden mutlaka büyük küçük bütün ürünlerinize fotoğraf eklemeniz gerekiyor. Birkaç açıdan çekilen fotoğraflar, arka plan ayarlaması, yansıma yapan ürünlerin çekimi, büyük makinaların ve sanayi ürünlerinin çekimi gibi detaylar da ürün fotoğraf çekimi konusunda karşınıza çıkabilecek ayrıntılar arasında yer alıyor.

Tüm bu detayları ve hazırlık süreci ile profesyonel ürün çekimi süreci ve ürün çekimi fiyatları da değişkenlik gösteriyor. Sizler de elinizdeki ürünlerin fotoğraflarını çektirmeye hazırlanıyor, e-ticaret sitenizde güncellemeler yapmak istiyorsanız profesyonel bir ajansla anlaşmanız şart. Ancak bir ajansla anlaşmadan önce yapmanız gereken birçok hazırlık bulunuyor. Fiyat, ürünün çekim süreci, kullanım yeri, kullanım amacı, çekim ayrıntıları gibi pek çok farklı değişkeni hesaplamanız ve hizmet sürecini kolay ve hızlı bir hale getirmelisiniz.

Bizler Direktör reklam ajansı olarak ürün fotoğraf çekimi ihtiyacınız olduğunda sizlere en profesyonel çözümleri sunuyoruz. İsterseniz sizin için hazırladığımız başarılı ürün çekimleri nasıl olur ve ürün çekimi fiyatları nasıl belirlenir konumuza bir giriş yapalım.

Ürün Fotoğraf Çekimi Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Profesyonel fotoğraf çekimlerinde, fiyatlar genellikle sabit değildir. Çünkü her ürünün ve her çekimin kendine özel detayları, incelikleri vardır. Özellikle sizlere tek fiyat uygulayan ve daha ayrıntıları dinlemeden fiyat veren ajansları tercih etmenizi önermiyoruz. 

Ürün fotoğraf çekimi fiyatları belirlenirken ajansların sorguladığı pek çok özellik ve cevap aradığı sorular bulunuyor. Özellikle bir ajansla görüşmek istiyor ve fiyat teklifi almayı planlıyorsanız, başvuru e-postanızda ürününüze ait özellikleri sıralamanızda da fayda var. Bu özellikler:

  • Ürününüzün adı ve özellikleri,
  • Kaç adet ve kaç farklı ürünün fotoğraflanacağı,
  • Ürünlerinizin hangi açılardan fotoğraflanacağı,
  • Çekimin hangi ortamda yapılacağı,
  • Ürünlerinizin modelli mi yoksa modelsiz olarak mı çekileceği,
  • Arka planın kesilip kesilmeyeceği,
  • Ürün fotoğrafını nerede kullanacağınız,
  • Proje için ne kadar kaynak ayırdığınız olarak özetlenebilir.

Bunun gibi özelliklere e-postanızda yer verirseniz, oldukça kısa bir görüşmeden sonra çekim fiyatlarını belirleyebilirsiniz. Tabii ki ajansınızın sormak istediği birkaç ekstra soru daha olacaktır. Fakat sizin görüşmeye hazırlıklı gitmeniz hem süreci hızlandıracak hem de istediğiniz sonuçları elde etmenizi kolaylaştıracaktır.

 

Markanızı Öne Çıkarmanın Tam Zamanı
Ürün Tanıtım Çekiminizi Planlayın.

Ürün Fotoğraf Çekimi Nasıl Yapılır?

Ürünlerin fotoğraflanması ve e-ticaret sitesinde sergilenmesi aslında dışarıdan görüldüğü gibi basit bir süreç değildir. Ürün masaya yerleştiriliyor, fotoğrafları çekiliyor ve siteye yükleniyor ne var bu süreçte diye düşünebilirsiniz. Fakat profesyonel bir işin ortaya çıkmasını ve belki de yıllarca değişmeyecek fotoğraflara sahip olmayı istiyorsanız bundan çok daha fazlasının yapıldığını bilmelisiniz.

Yazımızın diğer kısımlarında, profesyonel bir ürün çekim ajansı olarak sizlere fotoğraf çekiminin nasıl yapıldığından ve bu işin inceliklerinden bahsedeceğiz. Genel olarak çekim öncesi, çekim sırası ve çekim sonrası yapılan çalışmalardan ve hazırlıklardan söz edecek, sizleri bu konuda aydınlatacağız. Gelin ürün fotoğraf çekimini genişçe anlatan rehberimize bir başlangıç yapalım.

Profesyonel Fotoğraf Çekiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sizlere profesyonel bir fotoğraf çekiminde dikkat edilmesi gereken önemli püf noktaları derlemek istedik. Şimdi vereceğimiz püf noktaları yazımızın kalanında detaylı bir şekilde sizlere anlatacağız. Gelin dikkat edilmesi gerekenler listemize bir göz atalım.

  • Ürünler incelenmeli ve bir çekim planı oluşturulmalı
  • Ürünlerin stüdyo veya olduğu yerde mi çekileceği belirlenmeli
  • Çoklu ürün çekiminde fotoğraf dosyalarının nasıl belirleneceği kararlaştırılmalı
  • Ürün fotoğraf çekimi için gereken ekipmanlar hazırlanmalı
  • Fotoğrafınızın nasıl çekileceği tespit edilmeli
  • Fotoğrafların formatları belirlenmeli
  • Ürün fotoğraf çekiminin hangi platform için yapıldığı bilinmeli
  • Çekimin fiyatı kararlaştırılmalı

İsterseniz gelin tüm bu dikkat edilmesi gereken noktaları sizlere tek tek açıklayalım.

Çekim Planı ve Ürün Sınıflandırması Neden Önemlidir?

Elinizde bulunan tüm eşyaların sınıflandırılması, ürün fotoğraf çekiminin süresini, fiyatını ve kullanılacak malzemeleri etkiliyor. Bu yüzden sizlere önerimiz bir ajansla görüşmeden önce fotoğrafını çektireceğiniz ürünleri sınıflara ayırmanız ve bunu bir liste haline getirmenizdir. Eğer böyle yaparsanız profesyonel ürün çekimi yapacak ajansınız çok daha hazırlıklı olacaktır.

Örneğin elinizdeki ürünleri boyutuna, malzemelerine, kolay veya zor çekilebilmesine göre ayırabilirsiniz. Elle tutulabilir ve çekim masasına sığabilir ürünlerin çekimi kolayken görece büyük ürünlerin çekimi için ekstra bir düzen ve ekstra personel gerekmektedir. Ayrıca ürününüzün yansıma durumu da çekim için çok önemli. Bu yüzden bir çekim planı oluşturulabilmesi için ürünlerinizi mutlaka sınıflandırmayı unutmayın.

Ürün Fotoğraf Çekimi Stüdyoda Mı Yoksa Olduğu Yerde Mi Yapılacak?

Bu konu aslında ürününüzü tanımanız ve ürün sınıflandırması yapmanız ile ilişkilidir. Eğer boyut olarak büyük ve taşınamayacak ürünleriniz varsa mecburen bunların çekimi olduğu yerde yapılmaktadır. Tabii ki bunun için gereken prodüksiyon, ekipman ve set görevlileri de değişiklik göstermektedir. 

Örneğin fabrikanızda yer alan ağır ve metal ürünlerin çekimini yaptırmak istiyor olabilirsiniz. Bu durumlarda stüdyo ekibimizle beraber ekipmanlarımızı da alıp fabrikanızda ürünlerinizin çekimlerini yapıyoruz. Metal ürünler yansıma yapabileceğinden çekimleri stüdyo dışı ortamlarda zor olmaktadır bu yüzden pek çok yardımcı alet kullanıyoruz. Tabii ki stüdyo dışında yapılan çekimle stüdyo içinde yapılan çekimin pek çok farkı bulunuyor. Bu da ürün çekimi fiyatlarına etki ediyor.

Ürünlerinizin Fotoğraflarını Nasıl Ayırt Edeceksiniz?

Özellikle e-ticaret siteleri için ürün fotoğraf çekimi yaptığımız sırada bu durum oldukça önemli bir hale geliyor. Örneğin bir ürünün çekilip çekilmediğini ayırt etmek, ürün dosyalarının nasıl adlandırılacağı ve sizin bu fotoğrafları sisteme nasıl yükleyeceğiniz büyük bir sorun olmaktadır.

Bu yüzden kendinize bir strateji belirlemeniz veya e-ticaret alanında uzman bir ajansla çalışmanız oldukça önemlidir. Bizler ürün fotoğraf çekimi hizmetimizde sizin için bütün ayrıntıları tek tek düşünüyor ve sizlere en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz. Sizler de bizi tercih ederek ürünlerinizin fotoğraflarını en iyi şekilde çektirebilir, sitenizde yayımlamaya hazır bir şekilde teslim alabilirsiniz.

Ürün Fotoğraf Çekimi için Gereken Ekipmanlar

Elinizdeki ürünlerin çekimi için gereken ekipmanları en iyi şekilde tedarik edebilmemiz ve hazırlayabilmemiz için bizlere detaylı bir sınıflandırma yapmanız gerekiyor. Örneğin, fişe takınca çalışan ışıklı bir ürünü fotoğraflarken bir tesisat kullanmaktayız. Görselliğe önem verdiğimiz için bu tür detaylara dikkat ediyoruz. Eğer tekstil ürünleriniz varsa da bunların elimize geçtikten sonra ütülenmesi, temizlenmesi gerekiyor. Bu yüzden bizlere detaylı bir brief verdiğiniz zaman ürün fotoğraf çekimi çok daha iyi olacaktır.

E-ticaret sitenizde yer alacak ürünlerin çekimini yaptırıyorsanız mutlaka birkaç açıya ihtiyacınız olacaktır. Bu açıları da bize bildirmeniz, ışıklandırma gibi önemli detayları ayarlamamızda bizlere yardımcı oluyor. Ürün fotoğraf çekimi için gereken ekipmanları ayarladığımız takdirde çekime hızlıca geçebiliyor ve sistemli bir şekilde projelerimizi gerçekleştirebiliyoruz.

Fotoğrafınızın Arka Planı Nasıl Olmalı?

Klasik fotoğraf çekimlerindeki beyaz fon her alana ve her amaca uygun olan fotoğraflar değillerdir. Bu yüzden fotoğrafınızın nerede yayımlanacağı ve fotoğrafınızı nasıl kullanacağınız çok önemli. Mesela gerçek kataloglara veya başka bir yere basacağınız fotoğrafların arkaplanının temizlenmesi gerekiyor. Diğer bir örnek olarak ise mobilya, beyaz eşya gibi ürünlerinizi fotoğraflarken konsept çekim yapmak isteyebilirsiniz. Bunun için yaptığımız hazırlıklarla beyaz arkaplan için yaptığımız hazırlıklar farklı oluyor. Bu yüzden ürün fotoğraf çekimi için arka plan ve çekim türü büyük bir önem arz ediyor. 

Fotoğrafınız Nerede Kullanılacak?

Profesyonel fotoğraf çekiminden sonra elde edeceğiniz görselleri nerede kullanacağınızı belirlediniz mi? Örneğin bu fotoğrafları dergilerde reklam vermek veya kataloglarınızda kullanmak için çektiriyorsunuz. Bu durumda, sahip olduğunuz editörlerin de çekimlerde olması bizlere ve iyi bir proje üretmemize büyük katkı sağlayacaktır. Fotoğrafın nerede kullanılacağını bilmemiz, çok daha iyi açılar yakalamamızı ve daha efektif resimler elde etmemizi sağlıyor. Bu yüzden ürünlerin nerede kullanılacağına mutlaka daha önceden karar vermeli ve ajansımızla iletişime geçtiğinizde bunu bildirmelisiniz.

Bu Proje için Kaynaklarınızdan Ayırdığınız Ücret Nedir?

Tabii ki de şirketinizin ürün fotoğraf çekimi için ayırdığı ücret de projenin gidişatını etkileyen önemli noktalardan bir tanesi. Bu konuda hiçbir müşterimizi zorlamak ve sürpriz fiyatlarla karşılaştırmak istemiyor ve bu konuya büyük önem veriyoruz. Daha görüşme aşamasındayken sizlerle fiyat konusunda detaylı bir görüşme gerçekleştiriyor ve ürün çekimi fiyatlarını netleştiriyoruz. 

Bu yüzden bizlere en başından ayırdığınız kaynak miktarını belirtirseniz buna göre bir anlaşma yapmamız daha sağlıklı olacaktır. Böylece hem sizin bütçenizi zorlamamış oluruz hem de bizler ekstra ücret gerektiren detaylardan kaçınırız. Sonuçta müşterilerimizin en iyi hizmeti alabilmesi ve ortaya koyduğumuz projeden memnun kalabilmesi bizim için her şeyden önemli

Sizler de ürün fotoğraf çekimi alanında iyi bir hizmet almak ve elinizdeki ürünleri en iyi şekilde sergilemek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Bizler Direktör Reklam Ajansı olarak uzun yıllar boyunca bu sektörde kazandığımız tecrübelerle sizlere yardımcı oluyoruz. Şimdiye kadar bizlerle çalışmış ve hizmetimizden memnun kalmış müşterilerimize bakarak işimizi ne kadar önemsediğimizi anlayabilirsiniz.

Bu yazıdaki tüm detayları hizmetimize yansıttığımızdan ve en basit ürünlerinizi bile detaylıca fotoğrafladığımızdan emin olabilirsiniz. Haydi sizler de yıllarca kullanacağınız fotoğraflara sahip olmak ve iyi bir ürün fotoğraf çekimi hizmeti almak istiyorsanız hemen bizlerle iletişime geçin!