E-ticarette Kullanıcı Deneyimi Neden Önemlidir?

E-ticarette Kullanıcı Deneyimi Neden Önemlidir?

E-ticaret, Elektronik Ticaret’in kısaltılmış halidir. E-ticaret, bir elektronik ağ üzerinden ürün ya da hizmetlerin alım satımının yapılmasıdır.

Kullanıcı deneyimi; UX (User Experience), Türkçe’ye kullanıcı deneyimi olarak geçmiştir. UX tasarımlarıyla hedeflenen, kullanıcının kendisine kullanışlı bir deneyim yaşatmaktır. Kullanıcı deneyiminin en üst düzeyde sağlanması, yazılım ile ilgili değil, UX tasarımcılarıyla alakalıdır. Kullanıcı deneyimi tasarımı, ilk satın alma kararında etkilidir. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları, etkili bir tasarımla uzun süreli kullanıcı memnuniyeti sağlayabilirler.

Kullanıcının site üzerinde uzun süre vakit geçirmesi, satın alma eylemine daha çok yaklaştırır. UX tasarımı, web sitesini kullanımını kolaylıştırma odaklıdır. Tüketiciler hizmetlerini kullanmaktan memnun oldukları firmalardan alışveriş yapmayı tercih ederler.

Kullanıcı deneyimi ile site üzerinde geçirilen süreyi nasıl artırabiliriz bir bakalım.

1) Farklı ekran boyutlarına uyum sağlayın

Araştırmalara göre kullanıcıların çoğu online alışverişlerini cep telefonları üzerinden yapmaktadır. Mobil uyumlu web sitesi, kullanıcının beklentisini ve memnuniyetini arttıracaktır.

2) Detaylı ürün bilgisi verin

Ziyaretçiler, bilgilerin açık ve net olduğu web sitelerini tercih eder. Detaylı ürün bilgisi ile tüketiciye karşı dürüst olur ve onların güvenini kazanırsınız. Ürünün özellikleri, yararları, yapıldığı materyal ve ölçüleri sitenizde her zaman yer almalıdır.

3) Site için en uygun ürün görsellerini seçin

Tüketicinin satın alma eylemini etkileyen en önemli faktörlerden biride görsellerdir. Tüketici satın alacağı ürünü detaylı bir şekilde incelemek ister. Satın alım sırasında yüksek çözünürlükteki görseller, tüketicinin ilgisini çekecek ve satın alma kararını vermede kolaylık sağlayacaktır. Ürünlerinizin farklı açılardan çekilmiş birden fazla fotoğrafını ürün sayfanıza koymalısınız. 4 veya 5 görsel kullanarak müşterilerinizin yaptığı alışveriş hakkında daha rahat hissetmelerini sağlamış olursunuz.

4) Müşteri hizmetleri sayfası ile kullanıcı güvenini kazanın

Kullanıcı deneyiminin bir diğer avantajı ise tüketici sadakatini artırmasıdır. Tüketiciler, sorun yaşamadan alışveriş yapabilecekleri; sorun yaşasalar dahi bir çözüm sunabilecek firmaları tercih ederler. Kargo, iade politikası, ödeme sayfaları ve müşteri hizmetleri sayfalarını geliştirerek tüketici güvenini kazanmak oldukça kolay. Etkileyici bir müşteri destek sayfasına sahip olarak, kullanıcıların güvenini kazanır ve ihtiyaçlarının karşılanacağı hissiyatını vermiş olursunuz.

5) Kısa süreli alışveriş aşamaları tasarlayın

Bütün alışveriş sürecini oldukça kolay olacak şekilde tasarlamalısınız. Adımlar ne kadar kısa olursa, tüketicinin sitede durması ve eylemini gerçekleştirmesi daha mümkün hale gelecektir.

6) Alışveriş sepeti tasarımını güçlendirin

Sepetiniz kullanıcılarınıza ürün ekleme, çıkarma ve iptal etme olanağı sunuyorsa, bu büyük bir avantajdır. Alışverişi tamamlamadan önce müşterilerinize sepeti gözden geçirme olanağı da vermelisiniz. Kullanıcı sepetini yönetme konforuyla site üzerinde rahatlıkla vakit geçirebilir.

7) Arama çubuğu tasarımınızı geliştirin

Tüketicilerin filtreler koyarak tam olarak istedikleri sonuca ulaştığından emin olun. Tüketici istediği ürüne daha hızlı ulaşma imkanı bulacaktır. Tüketicinin aradığı ürünü kolaylıkla bulabilmesi, sitenizi tekrar ziyaret etme ihtimalini arttıracaktır.

E-ticarete yeni başlayacaksanız ve profesyonel bir desteğe ihtiyacınız var ise bize buradan ulaşabilirsiniz. Bol satışlı, güzel günler.