Snapchat, Facebook ve İnstagram üzerinde kullanılmakta olan hikayeler özelliği, artık YouTube platformu içerisinde de kullanılmaya başlandı. Bu özellikle, aboneler kullanıcıya ait olan hikayeleri takip edebiliyor. Youtube Hikaye özelliğini 10.000 ve üzeri takipçisi bulunan kullanıcılar deneyimleyebiliyor. Aboneleri anlık durumlardan net bir şekilde haberdar ediyor. Youtube hikayelerin en önemli özelliklerinden biri de, paylaşılan hikayenin 7 gün boyunca yayında kalması.

Büyük ilgi gören Youtube hikayeler özelliğini daha etkili kullanmanız mümkün. İşte sizin için hazırladığımız “Youtube Hikayeler Özelliğini Etkili Kullanma Klavuzu.”

1) İçeriğinizi Belirleyin

Evet içerik belirlemek her mecra ve paylaşımda olduğu gibi Youtube Hikayeler özelliğinde de önemini koruyor. İlgi çekici, harekete geçiren, bilgi veren, güncel içerikler sizi her zaman bir adım öne taşıyacaktır. Takipçilerinize uygun hazırladığınız içerikler, kanalınızın sürekliliği açısından da oldukça önemlidir. Bir Youtube Hikaye videosu 10 sn sürüyor. Kısa ve net mesajlarla takipçilerinizi etkileşime geçirebilir veya akılda kalıcı olabilirsiniz.Geriye hikayenizi yakalamak ve efekt eklemek kalıyor. İsterseniz galerinizden kayıtlı bir videoyu veya görüntüleri de yükleyebilirsiniz.

2) Tutarlı Olun

İçeriklerinizde ve yayınlama programınızda tutarlı olun. İzleyicileriniz sizi ne zaman ve hangi konseptle izleyeceğini bilmeli. Hikayelerinizle etkileşime geçerken neler bekleyeceklerini bilirler.

3) Önemli Anlarınızı Paylaşın

Önemli anlarınızı izleyicilerinizle paylaşarak onların hayatınızda ne kadar önemli olduğunu hissettirebilirsiniz. İzleyicileriniz sizinle ilgili özel bilgileri merak edecektir. Kamera arkası çekimleriniz buna örnek olabilir.

4) Hatırlatmalar Yapın

Videolarınızda, topluluk gönderilerinizde ve canlı yayınlarınızda düzenli hatırlatmalar yaparak hikayelerin kitlenizin aklında kalmasını sağlayın.

5) Yorumları Değerlendirin

Takipçileriniz, Youtube hikayenize “herkese açık” şekilde yorum yapabilme imkanına sahip. Hikayeler kitlenizle sohbet etmeye başlamak için harika bir yol olabilir. Bu nedenle, izleyicilerden yorumlarını paylaşmalarını isteyin. Takipçilerinizin görüş ve önerilerini buradan takip ederek paylaşımlarınıza yön verebilirsiniz.

Dijital reklam ajansı Direktör’ün diğer yazılarını buradan inceleyebilirsiniz.