Instagram çoğumuzun vazgeçilmezi. Sıkıldığımız her anda artık Instagram’ı açıyoruz. Özellikle IGTV’nin gelişiyle birlikte mecrada daha fazla tüketmeye başladık. 25 Milyon’dan fazla iş hesabı bulunan Instagram’da rekabette her geçen gün artıyor. İşletmeler bir adım daha öne çıkmak için yaratıcılıklarını, takipçilerini tatmin etmek içinse kampanyalarla ayrışmaya çalışıyorlar.

Bu süreç zorlu bir dağ tırmanışı.

Şimdi sizlere Instagram’da bir adım daha öne çıkmanızı sağlayacak adımlardan bahsedeceğiz;

1- İlk olarak Instagram Business hesabınızın var olması gerekmektedir. Instagram hesabını business (iş) hesabınız yoksa Instagram Business Hesabı oluşturma yazımızı okuyabilirsiniz.

2- Bio yani İşletme Biyografisi Alanında Dikkat Çekin.

Bu alana 150 karakterlik bir tanıtımınızı sığdırabilir, internet sitenizin adresini yazabilir, kullanıcı isminizi ve işletmenizin ismini ekleyebilirsiniz.

Bio alanı aslında firmanın tüketicisine bıraktığı ilk izlenim. O yüzden mutlaka tüketicinize doğru vaatleri verdiğinizden emin olun.

Bio alanında harekete geçirici bir mesaj ya da mottonuzu paylaşabilirsiniz.

Bu alanı emojiler ile dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz.

3- Yönlendirici Buton Alanını Kullanın.

Bu alan tamamen kullanıcıların size nasıl ulaşmak istediğinizin kararını verdiğiniz alandır. O yüzden tercihlerinizi doğru yapmanızda fayda var 🙂

Kullanıcılar size e-posta, telefon ya da fiziksel bir mağazanız varsa yol tarifi ile ulaşabilir. Bunun yanında e-ticaret firması iseniz mutlaka alışveriş butonunu eklemelisiniz.

4- Instagram Görsel Konseptinizi Oluşturun.

Instagram’ın hayatımızda bu kadar yer almasındaki en büyük etkenlerden biri estetik duygumuza hitap etmesidir. Baştan aşağı bütünlük sağlayan profiller her zaman daha dikkat çekici.

Kendinize özel konsept belirleyin. Bu konsept özel renk tonları olabilir, belirli bir çerçeve kullanarak yapılabilir. Yaratıcılık tamamen sizde. Kullanabileceğiniz mobil fotoğraf uygulamaları ile hesabınızı daha estetik hale getirebilirsiniz. Instagram’da farklı bir konsept için kullanabileceğiniz mobil uygulamaları blogumuzdan okuyabilirsiniz.

5- İşletmenize Bir Instagram Hedefi Koyun.

Hedefiniz işletmenizin sektörüne göre değişiklik gösterse de asıl önemli olan hedefinizin türüdür. Instagram’da işletmenize 2 tür hedef koyabilirsiniz.

Bunlardan ilki etkileşim odaklı: ( yorumlar, beğeniler, takipçiler gibi)

İkincisi ise dönüşüm odaklı: (formlar, müşteri formları ya da satışlar gibi)

Hedefinizi belirlerken dikkat etmeniz gereken noktalar sektörünüz ve hedef kitlenizin özelliklerlerinin neler olduğudur.

6- İçeriklerinizi Nasıl ve Hangi Türde Oluşturacağınıza Karar Verin.

Burası aslında işletmeleri zorlayan kısımlardan birisi. Çoğu işletme hesabında tam olarak neyi paylaşacağının kararını veremiyor.

Sektörler değişse de aslında içeriğin altında toplayabileceğimiz 4 başlık var.

Bunlardan ilki “İlham Verici İçerikler”

Çalışanlarınıza veya tüketicilerinize ilham verici içerikler verin ve o içeriklerin nasıl yansıdığını görün.

İkincisi ise “Faydalı İçerikler”

Bilgiyi doğru ve kullanılabilir vermek kesinlikle işe yarıyor.

Üçüncüsü ise “ Biraz Samimiyet Biraz Mizah”

İkisinden de biraz var çünkü markanızın yaşayan bir varlık olduğunu unutmayın. O da bizler gibi. Tüketici ise ondan bir şeyler istiyor. Eğer doğru samimiyeti verirseniz karşılığını alacaksınız.

Dördüncüsü ise “ Merak Uyandırın”

Bu iş biraz zorlayıcı olabilir fakat markanızın belirli bir kitlesi oluşmuş ise onlarda beklenti yaratıcı ya da merak uyandırıcı içeriklerle etkileşimde kalmasını sağlayabilirsiniz.

7- Doğru Hashtag’leri Kullanın

İçerik türünüze odaklanmanızı ve konseptinizin bilinirlik oluşturmaya sağlamanızın en önemli adımlarından birisi hashtag kullanımı.

Markanıza ait bir hashtag’i mutlaka oluşturun. İşletmenizin hedef kitlesinin ilgi alanlarını bulun ve o alanda spesifik hashtaglari kullanın/oluşturun. Ayrıca günlük hashtagler de kullanabilirsiniz. Genel hashtagleri kötü değillerdir kullanmaktan kaçınmayın.

Bildiğiniz gibi artık Instagram kullanıcıları hashtag’leri takip edebiliyorlar. Bu da kitlenizi büyütmenizde ya da rakiplerinizi takip etmekte size büyük fayda sağlayacaktır.

8- Keşfette Yer Alın.

İşletmenizin görünürlüğünü arttırmanın en önemli yollarından birisi gönderinizin keşfette yer almasıdır.

Keşfet sekmesi kullanıcıların araştırmaları ve etkileşimde bulunduğu içerik türlerine göre güncellenen bir sekmedir. Kısaca Instagram algoritması sizin ne yaptığınızı izler ve beğendiğiniz içerik türlerine göre keşfetinizi doldurur.

Keşfette yer almak ile ilgili blog yazımızdan detayları öğrenebilirsiniz.

9- Instagram Reklamlarınızı Doğru Kitleye Gösterin.

Instagram’da reklamı artık çok kolay bir şekilde verebiliyoruz. Özellikle reklam biçimlerinin artması bize hedefimize ulaşmayı kolaylaştırıyor. Şu anda Instagram’da beş farklı reklam biçimi kullanabiliyoruz. Bunlar: Videolar, Döngüler (Carousel), Fotoğraflar, Kanvaslar ve Öyküler (Story). Bu biçimlerde hedef kitlenize reklam gösterebilir bu reklamlar akışta ya da hikayede tüketicinizin karşısına çıkar.

Instagram’da reklam kullanarak hızlı büyüme sağlayabilirsiniz atlamamanız gereken nokta ise reklamlarınızı doğru kitleye gösterdiğinizden emin olmak.

Bunun için şu sorular size yardımcı olabilir:

  • Hedef kitlemin cinsiyet yoğunluğu nasıl?
  • Hedef kitlem hangi yaş aralığında?
  • Hedef kitlemin ilgi alanları neler?
  • Hedef kitlemin gelir düzeyi, eğitim durumu sattığım ya da verdiğim hizmet/ürün ile ilişkilendirilebiliyor mu?

Bu sorular sizin doğru kitleye ulaşmanızda ilk adım olacaktır.

10- İstatistikleri takip edin.

İstatistikleri takip etmek hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Bu kılavuzu okumadan önce Instagram İşletme Profiliniz var ise istatistikler kısmından verilerinizi inceleyebilirsiniz. Buradaki veriler biraz kısıtlıdır ve dışa aktarılmaz ama size kitleniz hakkında genel bir görüş verir.

Instagram istatistiklerini kullanarak hangi gün hangi saatlerde yayın yapacağınıza karar verebilir, kaç kişinin profilini incelediğini görebilir, internet sitenize kaç ziyaretçi aldığını inceleyebilirsiniz. Bunun yanında erişim ve gösterim metrikleriyle keşfetten profilinize kaç kişinin eriştiğini görebilirsiniz.

Kısaca istatistikler size Instagram işletme pazarlamasında neyin yolunda gidip gitmediğini anlatacaktır. Bu verilere göre hedeflerinizi tekrar yönlendirin.

Instagram’da başarılı bir işletme profili ve sosyal medya yönetimi için bize buradan ulaşabilirsiniz. Diğer yazılarımızı takip etmeyi unutmayın 🙂