Instagram’ın işletme hesaplarının 25 Milyonu geçtiğini Kasım 2017 yılında öğrenmiştik. 200 milyondan fazla kullanıcı en az günde 1 işletme hesabını ziyaret ediyor. İşletme hesaplarının böyle istatistiklere sahip olması doğal olarak markalarda veya kişilerde hesaplarını işletme hesabına geçirme isteği oluşturduğunu söyleyebiliriz. Peki işletme hesabı nasıl oluşturulur?

İlk olarak profilinizin “ayarlar” kısmından “herkese açık” seçeneğini ayarlamanız gerekiyor. Herkese açık seçeneği ayarladıktan sonra yine “ayarlar” kısmında “İşletme Profiline Geç” sekmesine tıklamalısınız.

Bu seçeneği seçtikten sonra Instagram Business’ın açıklamasını yapmaya başlıyor. Bu açıklamalar şu şekilde:

İşletme Profiline geçiş ile hesabınızın yapısının değişecek ve yeni butonlar profilinize eklenecek. Telefon, e-posta, konum gibi bu seçenekler Instagram profilinizden kullanıcıların size olabildiğince hızlı bir şekilde istediği eylemi gerçekleştirmesi için tasarlanmıştır.

İstatistikler kısmıyla takipçilerinizin hakkında bilgileri, hangi saatlerde aktif olduklarını ve gönderilerinizin ne derece etkili olduğunu görebilirsiniz.

Tanıtımlar kısmı ile Instagram işletme hesabınız için yaptığınız reklamların aldığı etkileşimleri ve dönüşleri takip edebilirsiniz.

Bu bilgilerden sonra Instagram sizden İşletme hesabınızı, Facebook sayfanız ile bağlamanızı isteyecek. Eğer işletmenizin bir Facebook sayfası yoksa bu adımda sayfa oluşturabilirsiniz veya bu adımı atlayabilirsiniz.

Bu adımı tamamladıktan sonraki adımımız profilin kategorisini belirleme. Instagram aslında size şu soruyu soruyor.

“Şirketinizin sektörü nedir?” Burada oniki farklı kategorimiz mevcut:

  • Diğer
  • Filmler
  • İnsanlar
  • İnternet Siteleri ve Bloglar
  • Kitap ve Dergiler
  • Marka ve Ürünler
  • Müzik
  • Olay Kaynakları
  • Spor
  • Şirket ve Kuruluşlar
  • Televizyonlar
  • Yerel İşletmeler

Bu seçimi tamamladıktan sonra Instagram sizden alt kategori belirlemenizi istiyor. Böylelikle yaptığınız işi spesifik bir şekilde tanımlama şansınız oluşuyor. Bu alt kategoriyi de seçtikten sonra son bir seçenek daha karşımıza gelecek o da “ İletişim Bilgileri”

İletişim Bilgilerinde tüm bilgilerinizi doğru girdiğinizden emin olunuz. Bu kırılımı da tamamladıktan sonra artık hesabınızı Instagram işletme hesabına geçirmiş oldunuz.

Instagram İşletme yani Instagram Business hesabınızı daha başarılı yönetmek için 10 adımlık blogumuzu buradan okuyabilirsiniz.

Güzel günler.