Sosyal medya yönetimi eskiden olduğu gibi değil. Dijital pazarlamanın doğası böyle sürekli gelişiyor. Sosyal medya pazarlaması ya da sosyal medya yönetimi de aynı şekilde gelişiyor. Bu gelişmelerden faydalanarak markalar için kısa ve öz bir şekilde faydalanabilecekleri bu çalışmayı hazırladık. Sosyal medya yönetiminde stratejinizi doğru kurmak için adım adım ilerlemenizi öneriyoruz. Hazırsanız başlayalım.

İşletmeniz için Doğru Sosyal Medya Hedefi Belirleyin

Tüm işlerde olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de bir hedefe ihtiyacınız var. Burada küçük adımlarla başlayın. Hedefinizin ne olduğunu belirleyin. Satışlarınızı arttırmayı, marka bilinirliğinizi arttırmayı, form elde etmeyi, etkileşimlerizi arttırarak tüketicilerinizle bağ kurmayı, sitenizin ziyaretini arttırmayı hedefleyebilirsiniz. Burada önemli olan o seçtiğiniz hedefler doğrultusunda sosyal medya yönetimi içerik planınızı oluşturmanız ya da sosyal medya ajansınıza bu hedef doğrultusunda bir içerik planı istemenizdir. 

“Satış hedefli bir sosyal medya hedefi geliştiriyorsanız içeriklerinize call to action yani harekete geçirici mesajı eklemeli ve satış yapacağınız hizmete ya da ürüne yönlendirmelisiniz.”

“Etkileşim hedefliyorsanız, müşterilerinize daha çok soru sormalı, anketler düzenlemeli, yarışmalar planlamalısınız, onlarla sıkı bağlar kurmaya emin adımlarla yürümelisiniz.”

“Marka bilinirliğinizi arttırmak istiyorsanız, tanıtım ve satış odaklı içerikler üretmeyi bir kenara bırakın. Markanızın karakterini anlatın. Gelecekten ne beklediğinizi, müşterilerinize hangi değerleri sunduğunuzdan bahsetmelisiniz. Markanızın bilinirliğini arttırmak sosyal medya yönetiminde aynı zamanda kimsenin konuşmadığı şeyleri konuşmak ve öncülük yapmayı barındırır. İşiniz ile ilgili belirli anahtar kelime listeleri oluşturmalı ve o konularda markanızın sesini duymalısınız. ”

“Web sitesi trafiğinizi arttırmak için kampanyalar kurgulamalı, indirimler ya da promosyonlar ile sosyal medya pazarlamasını kullanarak içeriklerinizi öne çıkarmalısınız.” Burada önemli olanın hedefinizi olabildiğince basit ve tekil olduğunu atlamayın. Tek bir hedefe odaklanın, içerik yoğunluğunuzu o hedef doğrultusunda hazırlayın. 

Sosyal medya yönetiminde satış hedefi belirliyorsanız içeriklerinizin %70’ini ürünlerinizin tanıtımını ve promosyonlarınıza, %20’sini site ziyaretine ve %10’unu etkileşime ya da marka bilinirliğini hedefleyerek bir palet içerik oluşturabilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Tanıyın, Anlayın, Tanışın.

Sosyal medya yönetimi yaparken hedef kitleyi tanımak en önemli noktalardan biridir. Asla ve asla varsayımlarda bulunmamalı, hedef kitlemizi tam olarak anlamalıyız. 

Hiçbir profesyonel satıcı satmak istediği ürünün alıcısını bulmadan yola çıkmaz. Sosyal medya yönetiminde de aynı olgu geçerlidir. Hedef kitlenizi doğru tanımlamak hedefinize ulaşmanın en önemli adımıdır ve sosyal medya stratejinizi bu şekilde kurabilirsiniz.

Bugün sosyal medya hedefini tanımlarken kullandığımız temel araçlar bulunmaktadır. Başlarken “Instagram İşletme Hesabı İstatistikleri” ya da “Facebook Sayfa İstatistiklerini” Google Analytics hesabından faydalanabilirsiniz. Verileri kullanarak sosyal medyadaki hedef kitlenizi oluşturmalısınız. 

Ana hedef kitlenizin yanında destekleyici bir hedef kitleniz de bulunmasını öneriyoruz. 

Unutmayın, bu hedef kitleyi tam olarak anlamanız gerekiyor.

Bu kitle kimdir, yaş aralığı nedir, gelir düzeyleri, eğitim seviyeleri gibi soruları arttırarak cevaplandırın ve hizmetlerinizi, içeriklerinizi onların hoşlanacağı şekilde esnetin. Bu hedeflediğiniz stratejiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Metrikleri Anlayın

Sosyal medya yönetiminin atomları metriklerdir. Metrikler birer yapı taşıdır ve onları doğru anlayıp stratejinizde kullanmanız gerekmektedir.

Instagram yönetiminde işletmelerin birçoğu beğeniler ve takipçiler üzerinden sosyal medya hesaplarının iyi ya da kötü yönetildiklerini düşünüyorlardı. Bu sebeple sahte takipçiler, erişimler, botlar piyasaya çıktı. Fakat işletmelerin ya da influencer’ların hesaba katmadığı nokta Instagram’ın bir gün beğeni sayılarını kaldıracağıydı. Bugün beğeni sayıları kademeli olarak gözükmemeye başladı. Artık bir içeriğin ne kadar beğenildiğinden öte onun kalitesine ya da platforma sağladığı katkıdan bahsediyoruz. Bu sebeple işletmenizin metriklerini doğru takip etmeli ve yorumlamalısınız. Sosyal medya yönetimi için en önemli metrikler:

Erişim: Bir gönderinizin kaç tekil kişi tarafından görüldüğüdür.

Erişimin önemli noktası içeriğinizin kalitesini ve yayılmasını anlatır. Diğer kullanıcıların sizi fark etmesini istiyorsanız bu metriği sıkı takip etmelisiniz.

Tıklamalar: Gönderinizin, telefonunuzun, logonuzun ya da şirket isminizin kaç defa tıklandığını gösteren metriktir. Farklı türde tıklamalar mevcuttur. Bu tıklamların ölçümü özellikle dönüşümde yani satış stratejilerinde büyük önem taşır.

Etkileşim: Gönderiniz ile sayfanız ile kullanıcıların ne kadar etkileşime geçtiklerini gösteren metrik. İçeriğinizin ya da facebook reklamınızın etkileşimini ölçmek kreatifin ne kadar etkili olduğunu görmenizi sağlar.

Hashtagler: Doğru ve verimli hashtagleri bulmak her zaman zor olmuştur. Bu hashtagleri bulmak için sürekli bir arayış içerisinde olmalı ve postlarınızı karşılaştırmalısınız. Eğer hashtaglerinizi postlarınızla verimli bir şekilde kullanırsanız etkileşim oranlarınız artar.

Ücretli tanıtımlar: Facebook ve Instagram reklamları her zaman hedef kitlenizi büyütmenize yardımcı olan araçlardır ve doğru bütçe ile bu kitleyi organikten daha hızlı büyütürsünüz.

Sosyal medya yönetimi stratejisi kurmak kolay bir iş değil, metrikler bu işin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu sebeple Facebook Blueprint eğitimlerini tamamlayarak metrikleri anlama konusunda profesyonelliğe ulaşabilirsiniz.

Rakiplerinizin Tüm Hareketlerini İzleyin

Rakipleri izleme konusu her daim önemli bir konu olmuştur. Özellikle içerik stratejilerini çözümlemek sizi sosyal medya yönetiminde bir adım daha ileriye taşır.
Rakip analizi için farklı araçlar kullanılmaktadır. Eğer profesyonel bir izleme yapmak istiyorsanız bu araçları kullanmalısınız. Bunun yanında basit bir şekilde de rakiplerinizi izleyebilirsiniz.

İlk olarak içerikleri kategorilendirmeyi deneyin. Hangi tarzda içerikler görüyorsunuz? İçerikler eğlenceli mi, ilham mı içeriyor yoksa bilgilendirme odaklı mı?

İkinci olarak hashtagleri takip edin. Belirli hashtagler üzerinden yaptığınız takipler rakiplerinizin kimler olduğunu ve nasıl etkileşim aldığını yansıtacaktır.

Üçüncü olarak etkileşim oranlarını hesaplayın. Ortalama bir posta ne kadar beğeni ve yorum alıyorlar ve ne kadar takipçileri var? Bunlar analizinin önemli bir parçasıdır.

İlgi Çekici Bir Sosyal Medya İçerik Yönetimi Gerçekleştirin

İşin en zor kısımına geldiğimizi söyleyebiliriz. İlgi çekme iddiası söylendiği kadar kolay değildir. Sosyal medya yönetimi stratejisinde içerik kurgusu aylık, altı aylık olarak planlanabilir. Haftalık ve günlük olarak anlık pazarlama materyalleri kullanılmalıdır.

Ayrıca bu kısımda ilgi çekici içeriklerin iyi bir kreatife sahip olması gerektiğini vurgulamamız gerekiyor.

İyi bir kreatif; iyi bir görselden ya da videodan vurucu, hedef odaklı bir metinden oluşur. Profesyonel fotoğraf çekimleri ve video çekimleri iyi bir kreatif oluşturmanızda ve hedefinize ulaşmanızda sizlere yardımcı olacaktır.

Düzenli Takip, Düzenli Üretim

Sosyal medya yönetimi düzenli takip gerektirir. Bu düzenli takip hangi içeriklerin markaya ve stratejiye nasıl fayda sağladığını, müşterilerin bu içeriklere nasıl dönüşler yaptığını, büyük resimde nerede olduğunu görmenizi sağlar. Düzenli üretim ise düzenli takip ile iç içedir. Düzenli üretim topluluğunuzu oluşturmanızı ve bir arada tutmanızı sağlayan en önemli unsurdur.

Sosyal medya yönetimi stratejileri konusunda profesyonel bir destek almak için reklam ajansımıza ulaşabilirsiniz.

Esenlikle kalın.