SEO “Search Engine Optimization” kısaltmasıdır. Türkçe karşılığı ise “arama motoru optimizasyonu” olarak bilinmektedir. SEO ile arama motorlarında, sitenizi üst sıralara çıkabilirsiniz.

İnternet kullanıcıları aradıkları sitelere ulaşabilmek için arama motorlarından faydalanmaktadırlar. We Are Social Digital’in 2019 verilerine bakacak olursak en çok kullanılan web sitelerinin başında “google.com.tr” gelmekte. Bu durumda arama motorunda, sitenizin üst sıralarda olması kıymetleniyor. Neden mi? Örneğin siz gazoz satıyorsunuz. Arama motorunda gazoz aratan hedef kitleniz, sizi sitenizi üst sırada görüyor, sizin sitenizden alışveriş yapıyor ve artık sizin markanızı tanıyor. Üst sırada olmanın sağladığı avantajla, hem ürününüzü sattınız hem de tanınırlığınız arttı. Bu harika!

Arama motorları internetin en çok ziyaret edilen siteleridir. Arama motorları arasında ise en meşhuru Google’dır.O zaman Google’a biraz daha yakından bakalım.

google web sitelerini nasıl indeksler

Google Web Sayfalarını Nasıl İndeksler?

Google, siz herhangi bir kelimeyi aramadan önce, web tarayıcıları yüzlerce milyondan fazla web sayfasındaki bilgileri toplar ve bilgileri arama dizininde düzenler. Arama yaptığınızda ise bu bilgiler içerisinden en alakalı olanları sizinle paylaşır. WEB sayfalarını nasıl indekslediğine bir bakalım.

1)Tarama (Crawling)

Kamuya açık web sayfalarını keşfetmek için web tarayıcıları (web crawlers) olarak bilinen yazılımı kullanılmaktadır. Tarayıcılar internet üzerindeki sayfalara bakar ve bu sayfalarda yer alan bağlantıları takip eder; tıpkı sayfadan sayfaya geçiş yapmanız gibi. Web tarayıcıları, linkten linke gidip bu web sayfaları ile ilgili verileri Google’ın sunucularına iletirler.

Web sitesi sahiplerine sitelerinin nasıl tarandığına ilişkin ayrıntılı seçenekler sunmak için web master (search console) araçları kullanmaları önerilir. Bu araçları kullanarak, web sitelerinde sayfaların işlenmesi hakkında ayrıntılı talimatları görebilir, yeniden tarama isteğinde bulunabilir veya “robots.txt” adlı bir dosya kullanarak tamamen kendinize göre düzenlemeler yapabilirsiniz. Google, bir siteyi daha sık taramak için herhangi bir ayrıcalık kabul etmez.

2- Indeksleme / Dizine Ekleme

İlk adımda Google yeni sayfalar keşfederken artık ikinci adımda bu sayfaların neyle ilgili olduğunu anlamaya çalışır. Sayfaların taranmasının ardından Google, sayfada yer alan içerik, görsel ögeler ve diğer verilerden yola çıkarak sayfayı analiz eder. Bu işlem sayfanın ne ile alakalı olduğunu ve diğerlerinden farkını anlamak adına yapılır. Analizler sonucunda elde edilen tüm veriler depolanır.

Google, herhangi bir kullanıcının arama sorgusuna en alakalı sonucu sunmayı hedefler. Alakalı sonuçları sunmak içinde birçok faktörden yararlanır. Bu faktörler ile arama sorgusuna en uygun ve en alakalı sonucu belirler. Alakalı sonuçları belirlerken, kullanıcının dili ve konumunun yanı sıra arama sorgusunu gerçekleştirdiği cihazı da dikkate alır.

Gelelim asıl merak ettiğimiz soruya.

Başarılı bir web sitesi optimizasyonu nasıl yapılır?

seo web sitesi optimizasyonu

1) Anahtar Kelimeler Belirleyin

İnsanlar, markanızı veya işinizi birçok farklı şekillerde ararlar. Örneğin bir telefon servisiniz olduğunu varsayalım. İnsanlar “en yakın telefon servisi”, “telefon servisi”, “İzmir telefon servisi” gibi birçok farklı arama ile sitenize ulaşabilir. Ancak sorgular ne kadar farklı olsa da ulaşmak istedikleri sayfa ya da site aynıdır.
Bu nedenle, insanların sizi aradığı en popüler kelimeleri bularak başlamak önemlidir. İçeriklerinizi bu ifadeler (anahtar kelimeler) için düzenleyebilir ve optimize edebilirsiniz. Bunu yapmanız için birçok farklı araçtan yararlanabilirsiniz. Google Trends‘i, Google Keyword Planner gibi ücretsiz Google servislerinin yanı sıra Ahrefs gibi ücretli araçları da kullanabilirsiniz.

google anahtar kelime belirleme

2- Dikkat Çekici Başlıklar Oluşturun

Popüler anahtar kelimeler için bir web sayfasının nasıl sıralanacağı hakkında konuştuk. Ancak sadece sıralama almak yetmez içeriklerinizin tıklanması da gerekir. Bunun yapmanız gereken en önemli şey: Çarpıcı ve dikkat çekici başlıklar oluşturmak.

Tıklanma oranını artıran başlıklarda en önemli şeylerden ilki anahtar kelimedir. Bu yüzden başlık içerisinde anahtar kelimenize yer verdiğinizden emin olun. Ayrıca uzun başlıklar yerine daha kısa ve açıklayıcı başlıklar tercih edin. Sizin için hazırlamış olduğum ve şuan okuduğunuz içeriğin başlığında olduğu gibi sayılar kullanın.

3- Kısa URL’ler Kullanın

Yapılan araştırmalara göre kısa URL’ler daha fazla tıklama almaktadır. Ayrıca anahtar kelimeleri içeren URL’lerde daha başarılıdır.

Bu yüzden uzun ve karmaşık yapıya sahip URL’ler yerine daha kısa ve açık URL’ler kullanın.

google kısa url kullanmak

4- Görselleri Optimize Edin

Sitenize eklediğiniz ya da ekleyeceğiniz tüm görselleri optimize etmek, sayfa ve site hızı açısından oldukça önemlidir. Google’ın temel amacının kullanıcılara iyi ve hızlı bir deneyim sunmak olduğunu düşünürsek aslında görsel optimizasyonunun neden önemli olduğunu da anlayabiliriz. Görsellerinizi optimize etmenin yanı sıra görsellerinizi adlandırırken ilgili içerikte hedeflediğiniz anahtar kelimeyi kullanmaya özen gösterin.

5- Dikkat Çeken İçerikler Oluşturun

Başarılı bir SEO çalışması sayesinde hedef kitlenizin sitenize ulaşacağı muhakkak. Hedef kitlenizin vermek istediğiniz mesaja ulaşabilmesi için ise dikkat çeken başlıklar ve içerik pazarlama stratejilerine uygun içerikler yazın. Uzun karmaşık yazılar yerine açık net, anlaşılması kolay içerikler hazırlayın. İçeriğinizi görsellerle veya maddelerle zenginleştirin.

6- Kaliteli Backlink Alın

Backlink, bir web sitesinden başka bir web sitesine verilen linktir. Backlink sayısı ve backlinklerin nitelikleri bir web sitesinin güvenilirliği konusunda önemli bir kriterdir. Arama motorları tarafından, sitenize verilen referanslar olarak değerlendirilen backlinkleri hangi yollar ile aldığınızda oldukça önemlidir. Doğal yollar ile alınmayan, güvenilir olmayan backlinkler, sitenize yarardan çok zarar verebilir. İçerikleriniz ile alakalı, kaliteli web sitelerinden backlink almaya özen gösterin. Bunun için, link almadan önce link alacağınız sitenin Majestic ve MOZ puanlarına bakın. Olabildiğince kendi sitenizin puanlarından daha yüksek puana sahip sitelerden link almanızı öneriyoruz.

google backlink çalışmaları

Link almanın pek çok yolu vardır.

  • Bir siteden tanıtım yazısı alabilirsiniz.
  • Ufak çaplı paravan web siteleri açıp asıl sitenize link verebilirsiniz.
  • Blog yazılarına yorum yazarak sitenize link verebilirsiniz.
  • Bloggerlardan sizin için incelem yazısı yazmalarını sağlayabilirsiniz.

SEO hakkındaki sorularınızı aşağıdaki yorum kısmından bizimle paylaşabilir, SEO hizmetimiz hakkında buradan bilgi alabilirsiniz.