4 Adımda Dijital Marka Bilinirliğinizi Arttırın

4 Adımda Dijital Marka Bilinirliğinizi Arttırın

Marka bilinirliği mi yoksa marka bilinirlik reklamları mı?

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bilinirlikten daha önemli bir durum varsa o da nasıl bilindiğiniz ve kimler tarafından bilindiğinizdir.Herkes tarafından değil hedef kitleniz tarafından bilinmeniz önemlidir. Hem Türkiye’de hem de dünyadan öyle markalar var ki herkes bilmese de kendi hedef tüketicileri tarafından iyi bilinirler.

Tüketici istediği standartlara uygun bir ürün tüketebilme iç güdüsüyle marka bilinirliği olan ürünleri / hizmetleri seçer. Marka bilinirliği tüketiciye güven verir.

Daha önce sosyal platformlarda gördüğümüz ürün, reyonda karşımıza çıktığında, ilk olarak nerede veya nerelerde gördüğümüzü hatırlamayız ama bilinçaltımıza yerleşmiş olan bu ürün için artık “kaliteli” inancına sahip oluruz. Bazen “bu ürünü biliyorum, hiç fena değildir” diyerek satın aldığınız ürünleri aslında daha öncesinde hiç kullanmamış olduğunuzu hatırlayın. Birisi “bu ürün kaliteli mi?” diye size sorduğunda “ben kullanmadım ama iyi bir markadır” dediğiniz ürünler de olmuştur. İyi olduğunu nereden biliyorsunuz? İşte iç sesinizin karşılığı marka bilinirliğidir. Ürüne güvenmenizi sağlayan, o ürünün kaliteli olduğunu düşündürten etken: marka bilinirliğidir.

Peki Marka Bilinirliği Nasıl Arttırılır?

İletişim araçları hızla gelişmiş ve artmıştır. Günümüzde ürün imal etmek oldukça kolaydır. Ancak bunun piyasada tutunması, ticari olarak başarı kazanabilmesi için bazı stratejiler belirlenmelidir. İşletmeler ürünlerini, tüketicilerin dikkatini çekecek ve tüketicinin yaşam biçimine dönüştürecek şekilde pazarlamalıdırlar. İşletmeler pazarlama aşamasında, popüler kültürden faydalanır. Popüler kültür, markanın tüketiciler arasında yayılmasına ve tutulmasına olanak sağlar. Milyonlarca insanın sosyal mecralarda saatlerini geçirdiklerini düşünecek olursak, günümüzde en popüler pazarın sosyal mecralar olduğunu göreceğiz.

1) Web Sitesi

Tüketiciler, satın almak istedikleri ürün veya hizmeti araştırırlar. Araştırdıkları ürün /hizmeti daha önce deneyimlemiş olan kullanıcıların yorumlarını önemserler. Günümüzde milyonlarca tüketici bu araştırmaları, internet üzerinden yapıyor. Araştırdıkları markayı ve markayı daha önce deneyimleyen kullanıcıların yorumlarını web sitelerinden takip ediyorlar. Web sitenizi aktif olarak kullanarak, tüketicilerin olumlu ya da olumsuz görüşlerine cevap verecek şekilde tasarlayın.Bu sizi diğer markalardan daha bilinir, tercih edilir konuma getirecektir.

2) SEO Çalışmaları

Marka bilinirliğinde en önemli şey, tüketicinin arama yaptığında ilk hangi markayı karşısında gördüğüdür. Bunun için SEO çalışmalarına önem vererek, arama motorlarında ilk sıralarda markanızın çıkmasını sağlayın.

3) Sosyal Medya

Sosyal medya mecraları artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Milyonlarca insanın saatlerini geçirdiği sosyal medya mecraları aynı zamanda işletmeler içinde bulunmaz bir reklam alanı diyebiliriz. Doğru etiketler,hedef kitleyi harekete geçiren içerikler ve doğru reklam stratejileriyle marka bilinirliğinizi artırmak kaçınılmaz bir gerçek.

4) İnternet Reklamları

Tıklama başı maliyet alınan Google reklamları sayesinde geniş bir kitleye erişme şansı yakalarsınız. Arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda görünerek kurumsal kimliğinizi bilinir kılarsınız ve firmanızın güvenilirliğine katkıda bulunursunuz. Google AdS reklamlarından yararlanabilir, ulaşmak istediğiniz kitlenin markanızla ilgili düşüncelerini yönlendirebilirsiniz.

Marka bilinirliği nasıl ölçülür?

Marka bilinci oluşturma kampanyalarınızın başarılı olup olmadığını gösteren bazı önemli noktalar:

Gösterimler: Reklamınızın kaç kişiye ulaştığını görebilirsiniz. Bin gösterim başına maliyet kampanyası (tıklama başına maliyet kampanyası yerine) oluşturarak gösterimleri önceliklendirebilirsiniz. Bu şekilde reklamlarınızın tıklanma sayısı yerine elde ettikleri gösterimlerin sayısına göre ödeme yaparsınız.

Müşteri etkileşimi: Hedef kitlenizin sosyal medya üzerinden gönderdiği mesajları ve yorumları takip edin. Hedef kitlenizle sosyal medya üzerinden iletişime geçmek, onların düşüncelerini öğrenmek için en basit ve en etkili yoldur. Hedef kitleniz, düşünceleriyle ilgilenmenizden mutluluk duyacaktır. Hedef kitlenizin geri bildirimlerini takip edip, önerilerini değerlendirerek markanızı geliştirebilirsiniz.

Erişim ve sıklık: Erişim, reklamı görüntüleyen ziyaretçi sayısıdır. Erişimin artması, reklamın daha fazla potansiyel müşteriye gösterildiği anlamına gelir ve bu da bilinirliğin artmasını sağlayacaktır. Sıklık, bir ziyaretçinin belirli bir zaman dilimi içinde reklamınızı ortalama kaç kez gördüğünü belirten sayıdır.

Dijital bilinirlik çalışmalarınızı arttırmak için dijital reklam ajansımıza buradan ulaşabilirsiniz. Güzel günler 🙂