Linkedin Reklam Modelleri Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Linkedin Reklam Modelleri Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

B2B (business to business) firmadan firmaya yapılan e-ticaret modelidir.B2B hedef kitlesi için en uygun mecra Linkedin olduğu aşikar.Linkedin şuan büyük bir profesyonel iş ağı konumundadır. Linkedin’de hedef kitleme nasıl ulaşabilirim? Nasıl harekete geçirebilirim? diye düşünüyorsanız bunun cevaplarından birisi “Linkedin Reklamları” olacaktır. Linkedin reklamlarında tıklama ve görüntüleme üzerine reklam ücretlendirmeleri yapılmaktadır.

Peki sizin için en uygun Linkedin reklam modeli hangisi? O zaman birlikte Linkedin reklam modellerine bakalım.

1) Metin Reklamları
Linkedin’de hem akış hem şirket hem de profil sayfalarının üst bölümünde ve yan bölümünde çıkmaktadır.Genelde sayfa başına 4 tane olurlar. Sadece metne dayalı reklam çeşididir.Hedef kitleniz, ana sayfasını kontrol ederken reklamınız dikkat çekecektir.

2) Dönen Reklamlar
Dönen reklamlar, farklı parçaları/hizmetleri aynı anda tanıtmak için kullanılıyor.Dönen görseller sayesinde hikayeleriniz somutlaşır ve kitlenizi hem masaüstü hem de mobil cihazlarda markanıza katılmaya teşvik eder.

3) Banner Reklamları
Banner reklamlarında görsel kullanımı dikkat çekmede oldukça önemli bir rol oynuyor.Tüm pazarlama kampanyalarında olduğu gibi, banner kampanyalarının başarısı da reklam öğesi kalitesine bağlıdır. En iyi banner reklamlar ilgi çekici, iyi zamanlanmış ve kişiselleştirilmiş olanlardır.

4) Sponsorlu İçerik
Hedef kitlenizin içinde bulunan kullanıcılara reklamınız LinkedIn akışı üzerinde normal bir gönderi gibi gösterilir. Eğer ilgi çekici bir görsel ve metin kullanıyorsanız oldukça etkili sonuçlar elde edebilirsiniz.

5) Sponsorlu Inmail
Linkedin sponsorlu InMail, reklam verenlere linkedin kullanıcılarına e-mail ile ulaşma imkanı veren bir uygulamadır. Bu sayede ulaşmak istediğiniz hedef kitleye nokta atışı yapabilirsiniz.Linkedin sponsorlu InMail çalışmaları ile atılan mailler hedef kitlenin mail kutusunda spam durumuna düşmemektedir. Bunun sebebi ise linkedin tarafından bu mail çalışmaları belirli bir zaman aralığına göre yapılmaktadır. Bu da markalar için büyük bir avantajdır.

Reklam kampanyasını nasıl oluşturacağınıza bir bakalım.

6) Amacınızı Belirleyin
Amacınızı belirleyin.Örneğin şirketinizin marka bilinirliğini mi artıracaksınız yoksa yeni açtığınız web sitenizin reklamını mı yapacaksınız? Paylaştığınız postları Linkedin’de daha fazla şirket yöneticisine mi göstermeyi hedefliyorsunuz yoksa şirket İK’larına InMail göndererek şirketinizin hizmetleri hakkında bir toplantı mı almayı hedefliyorsunuz?

7) Hedef Kitlenizi Belirleyin
Linkedin reklamları diğer sosyal medya platformlarında paylaşılan reklamlardan daha maliyetlidir.O yüzden doğru hedef kitle seçmek oldukça önemli.

Amacımızı ve hedef kitlemizide belirlediğimize göre, https://business.linkedin.com/marketing-solutions/ads bu linkten reklam kampanyanızı oluşturacağınız siteye geçebilirsiniz.

Açılan sayfanın sağ üst köşesinde “Reklam Oluştur’a” tıklayın.

8) Bilgilerinizi Eksiksiz Doldurun!
Öncelik bir hesabınız yoksa, hesap açmak seçeneğine tıklayıp hesabınızı oluşturabilirsiniz.Daha sonra “Kampanyalar/Reklamlar” kısımlarını da eksiksiz bir şekilde amaçlarınıza ve hedef kitlenize uygun bir şekilde doldurduğunuzda reklamınızı paylaşılmaya hazır demektir.

Linkedin reklam modellerinden sizin için en uygunu hangisi olacağına karar veremediyseniz veya bu işi profesyonel ellere bırakmak istiyorum diyorsanız,izmir dijital reklam ajansı Direktör’e buradan ulaşabilirsiniz.