Keşfete Düşme, Keşfet Sekmesinde Yer Edinme Nasıl Olur?

Keşfete Düşme, Keşfet Sekmesinde Yer Edinme Nasıl Olur?

Kuşkusuz her işletme ya da kişi keşfet sekmesinde yer almak istiyor. Görünürlüğün ve takipçi sayısının patlama yaptığı bu sekme mükemmel dönüşler sağladığı konusunda hem fikiriz. İsim konusunda tam kararlı olmasakta keşfete düşme, keşfete çıkma kısaca keşfette yer edinme nasıl başarılır sorusuna bu yazımızda cevap vereceğiz.

Öncelikle Instagram’ın algoritmasını iyi anlamalısınız. Daha önce kronik sıralamayla gönderileri görüyorduk. Her kullanıcı için benzersiz bir akış yaratan algoritma artık geçmişteki davranışınıza dayalı bir makine öğrenimi kullanıyor. Instagram algoritmasının temelinde üç dinamik yatıyor.

1- Interest yani İlgi Alanı: Kullanıcı olarak bir gönderi hakkında ne kadar ilgi duyacağınızı algoritma tahmin ediyor. Algoritma gönderiyi beğeneceğinizi düşündükçe keşfetinizde yer vermeye başlıyor.

Kısaca ilgi alanınızda kediler varsa keşfetinizde kediler ile ilgili oldukça fazla içerik görmeye başlıyorsunuz. Bir kullanıcı ya da işletme kediler ile ilgili bir içerik üretip paylaştığında onun keşfetinizde yer alma olasılığı artıyor.

2- Timeliness yani Paylaşım Zamanı: Gönderinin ne zaman paylaşıldığı önem arz ediyor. Paylaşım zamanı ne kadar yakınsa keşfetinizde yer alma olasılığı o kadar yüksek.

3- Relationship yani İlişki: Etkileşim içerisinde olduğunuz profillerin daha önce ve fazla gördüğünüz doğru. Yani bir profille ne kadar çok etkileşime girerseniz o kişinin gönderisi daha yukarılarda yer alıyor. Burada etkileşimi o kişi ya da profilli etiketleme ve yorum yapma olarak tanımlayabiliriz. Buna storylerini daha önce izleme de dahil olabilir.

Bu üç algoritmik düzeni destekleyen kriterleri de keşfete düşmek için göz önüne almanız gerekli.

Bunlar sıklık, takip etme ve kullanım kriterleridir.

Sıklık kriterini uygulamayı en son ne zaman açtığınız ile ilgilidir. Son oturumunuzdan sonra Instagram size en ilgili içerikleri göstermeye çalışacaktır.

Takip etme sayınız yüksek ise her hesabın her içeriğini göremeyebilirsiniz.

Kullanım kriteri ise Instagram’da geçirdiğiniz zaman ile ilgili. Ne kadar fazla zaman geçirirseniz o kadar fazla profilin içeriğini görme olasılığınız artar. Her gün birkaç dakika zaman geçirirseniz sadece öne çıkanları göreceğinizden emin olabilirsiniz.

Bu kriterler keşfette yer almanın ipuçlarını taşıyor.

1- Video Biçimindeki İçeriklerle Keşfete Düşmek Daha Kolay

Öncelikle içerik türünden bahsedelim. Video’ların görsellere göre keşfete düşme olasılıkları daha fazla olduğunu görüyoruz ve deneyimliyoruz. Unutmayın artık videolar 3-60 saniye arasında değil. IGTV ile 1 saate kadar içerik yayınlayabilirsiniz. Videoların bu uzunlukların artık mümkün olması size esneklik sağlayacaktır ve videolarda kullanıcıların ilgisini çekebileceğiniz içerikleri üretmenizdeki süreyi ortadan kaldıracaktır.

2- Keşfetin Algoritmasını Lehinize Çevirin. Paylaşım Zamanı

Doğru zamanda paylaşım yapmanız çok önemli. İşletme profilinize sahipseniz takipçilerinizin hangi günlerde ve saatlerde aktif olduğunu görebilirsiniz. O saatleri kullanın.

3- Konum Etiketleri ve Hashtag Kullanımı.

Etkileşiminiz ne kadar fazla o kadar şansınız artıyor. Hashtag kullanımına ve konum etkiletlerini mutlaka kullanın. Hashtag kullanımı, kullanılmamasına göre %12,6 oranında daha fazla etkileşim sağlıyor. Unutmayın Instagram size 30 adet hashtag kullanımına kadar izin veriyor. Takipçilerinizin ilgi alanlarına yönelik spesifik hashtagler ve genel hashtagler bu konuda işinize yarayacaktır. Hashtagler ile ilgili yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

4- Canlı Yayınlar

Her ay 250 Milyon Instagram kullanıcısı Instagram’da Canlı Hikayeleri izliyor. İçerik türü olarak farklılaşabileceğiniz ve takipçileriniz ile etkileşime geçebileceğiniz bir alanda nasıl içerikler üretebileceğinizi yazımızda okuyabilirsiniz.

5- Etkileşime Yönelik İçerikler

Takipçilerinizi yönlendirin, içeriğinizi oluşturken onlara soru sorun, yorum yapmaya teşvik edin, arkadaşlarını etiketlemelerini isteyin. Daha fazla etkileşim aldığınızda keşfete düşme olasılığınız artacaktır. Bu etkileşimlerin dönüşü takipçi olarakta gelecektir.

6- Tanıyın.

Hedef kitlenizi tanıyın, nelerden hoşlanıyorlar? Kimleri takip ediyorlar? Hangi tarz içeriklerinizle daha fazla etkileşime geçiyorlar.
Hedef kitlenizi iyi tanıdığınızda doğru adımları izleyecek ve keşfette siz de yer alacaksınız.

Keşfette yer almanız dileğiyle. Dijital reklam ajansı Direktör’ün hizmetlerini buradan inceleyebilirsiniz.

Kaynaklar:

https://blog.hootsuite.com/get-brand-instagrams-explore-page
https://business.instagram.com/blog

The New Instagram Algorithm Has Arrived – Here’s How it Works