Instagram Mağaza (Shop) Özelliği Nasıl Açılır?

Instagram’ın merakla beklenen ‘Mağaza (Shop)’ özelliği, geçtiğimiz günlerde ülkemizde de kullanıma sunuldu. İşletmelere pek çok avantaj sağlayan Mağaza özelliği sayesinde gönderilere ve hikayelere ürünler eklemek ve bu ürünler üzerinden doğrudan web sitelerinden satış gerçekleştirmek mümkün. E-ticaret yapan tüm işletmelerin faydalanabileceği bu özellik, hedef kitlelere doğrudan uygulama üzerinden ulaşma ve ürünler hakkında daha detaylı bilgi verebilme imkanı sağlıyor. Instagram Mağaza özelliği, şu an için yalnızca platformun mobil uygulaması üzerinden görüntülenebilir durumda, masaüstü cihazlardan platformda gezinirken bu özellik görüntülenemiyor. Ancak son yıllarda özellikle Trendyol, n11 gibi uygulamalar ile mobil cihazlardan alışveriş yapmak o kadar yaygınlaştı ki, özelliğin masaüstünde yer almaması önemli bir detay değil diyebiliriz.

Instagram Mağaza özelliği işletmeler için nasıl aktif hale getirilir?

Instagram ve Facebook Mağaza özelliği temelde beraber yönetiliyor ve tüm işlemler Ticaret Yöneticisi panelinden gerçekleştiriliyor. Bu panel, yalnızca bir bilgisayarda kullanılabiliyor ve mağazanızı düzenleme, envanter kontrolü ve tanıtım araçları gibi pek çok seçenek sunuyor.

Bu özelliklerin tamamından faydalanmak ve Instagram Mağaza özelliğini kullanmaya başlamak için öncelikle bir Ticaret Yöneticisi hesabı oluşturulması gerekiyor. 

Ticaret Yöneticisi hesabınızı oluşturduktan sonra, masaüstünden panele giriş yaparak ‘Kullanmaya Başla’ butonu üzerinden ‘Mağazanı Oluştur’ sayfasına gitmeniz gerekiyor.  Ardından ‘Mağazanı Ayarlamaya Başla’ > ‘İnternet Siten’ > Kullanmaya Başla’ adımlarını takip ederek ‘İşletmeni Seç’ menüsü üzerinden işlemlere devam etmeniz gerekiyor.

Profesyonel Instagram Yönetimi için

Bu kısımda sayfa yöneticisi olduğunuz Facebook sayfalarının bir listesini göreceksiniz. Burada mağazanızı hangi işletmeye eklemek istiyorsanız onu seçerek ilerleyebilirsiniz. Bir sonraki adımda karşınıza ‘Hesap Detayları’ çıkacak. Bu kısımda bir ‘Hesap Adı’ girip, bir İşletme Hesabı seçerek ilerlemeniz yeterli.

Tüm bu adımları tamamladıktan sonra ‘İnsanların Mağazanı Görebileceği Yerler’ kısmında, mağazanızı nerede oluşturmak istediğinizi seçmeniz gerekiyor. Instagram işletme profiliniz ve bir Facebook sayfanız varsa, bu alanda her ikisini de seçebilirsiniz. Ya da eğer yalnızca Instagram üzerinden Mağaza özelliğini kullanmak istiyorsanız, seçiminizi buna göre yapabilirsiniz. ‘Ürünlerini Sergilemek İçin Bir Katalog Ekle’ kısmında ise mevcut bir kataloğu seçebilir ya da yeni bir katalog oluşturarak işleme devam edebilirsiniz.

Adımların her birini tamamladıktan sonra son olarak İşyeri Sözleşmesi’ni gözden geçirip. kabul etmeniz gerekiyor. Geriye yalnızca ‘Mağazanı Oluştur’a tıklayıp, işlemi tamamlamak kalıyor. 

Siz tüm adımları tamamladıktan sonra, bir de onay süreci bulunuyor. Mağazanızın onaylanıp aktif olması ortalama iki hafta sürebiliyor. Bu süreçte siz de mağazanızı nasıl daha aktif kullanabileceğinize dair çalışmalar yapabilir, özelliğin eksilerini ve artılarını değerlendirebilirsiniz.

Instagram ve Facebook’un sunduğu tüm özelliklerden en verimli şekilde faydalanmak ve gündemin gerisinde kalmadan her yeniliği fırsata çevirebilmek için dilerseniz bizimle iletişime geçebilir, sosyal medya yönetimi ve reklam hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.