Hemen konuya girmek gerekirse Instagram’ın bu hamleyi test ettiğini söyleyelim. Bu habere bizler Jane Wong’un tweet’inde rastladık. Wong, tasarım değişikliği testini Instagram’ın Android kodunda keşfetti ve ekran görüntülerini oluşturabildi. Eğer Instagram bu test çalışmasının arkasında durursa Instagram paylaşımlarındaki beğeni sayılarının kaç olduğunu artık göremeyeceğiz.

Peki bu sayıyı görmemek Instagram’ı nasıl etkileyecek?

Instagram popülerlik duygusunu ön planda tutan bir sosyal mecra. Beğeni sayıları, takipçi sayıları içeriğin ve içerik kalitesinin önünde yer alıyor. Çünkü kullanıcılar başka kullanıcıları ya da markaları ilk takiplerinde bu takipçi beğeni rakamlarına göre karar veriyorlar. Tabii bu da sahte takipçi çalışmalarını arttırıyor. Bildiğimiz gibi sosyal medya mecraları artık düzenli olarak sahte takipçi, beğeni ya da bot temizliği gerçekleştiriyor. Fakat kullanıcılar popülerlik duygusundan bu botlardan/sahte kullanıcılardan vazgeçemiyorlar, vazgeçmiyorlar.

Eğer Instagram bu hamleyi gerçekleştirirse nelerle karşılaşabiliriz?

Instagram popülerliğinin ve beğeni rekabetinin yerini içerik alacak.

Yayınların ne kadar beğenildiği değil de ne paylaşım yapıldığı ya da ne kadar kaliteli içerik üretildiğinin önemli olduğu bir Instagram. Kulağa kullanıcı deneyimi açısından güzel geliyor.

Instagram popülerlik duygusunu vermeye devam edecek fakat:

Beğenideki rekabet, takipçi sayısına ve yorumlara kayabilir. Bu durumun gerçekleşmesi dijital alışkanlıkları kolay kaybetmediğimizin dijital alışkanlıklarımızı sürdürmeye eğilimli olduğumuzun bir kanıtı olarak görebiliriz.

Instagram’da paylaşımların beğeni sayısı gizlenir mi kaldırılır mı sorusuyla ilgili gelişmeler şimdilik bu şekilde. Dijital reklam ajansımızdan Instagram reklamları konusunda destek almak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz 🙂