Linkedin Şirket Hesabı Nasıl Açılır ve Nasıl Yönetilir?

Linkedin Şirket Hesabı Nasıl Açılır ve Nasıl Yönetilir?

Linkedin’in B2B için mükemmelliği tartışılmaz bir mecra. Linkedin dünyadaki en büyük çevrimiçi iş dünyası ağı ve araştırmalar Linkedin üyelerinin %5o ‘sinin Linkedin’le bağlantı kurduğu şirketlerden alım yapmalarının daha mümkün olduğunu söylüyorlar. Düzenli güncellemeler ile Linkedin şirket sayfanızdan takipçilerinizi etkileşimi artırabilir ve kpi’larınıza (ulaşılması arzulanan hedef) ulaşabilirsiniz.

O zaman hazırsanız şirket hesabı nasıl açılır bir bakalım. İşte başlıyoruz.

1) Sayfa oluşturun:
Sayfa oluşturmanız için öncelikle bir Linkedin hesabınızın olması gerekiyor.Hesabınızın sağ üst köşesinde “İş” kısmından “Şirket Sayfası Oluştur”a tıklayın.

Linkedin’in size sunduğu dört seçenekten şirketinizi anlatan seçenek ile ilerleyin.

2) Şirket Bilgilerinizi Doldurun:
Şirket bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde doldurmaya önem verin. Bilgilerinizi doldurduğunuz alanın hemen sağ tarafından sayfanızın ön izlemesini görebilirsiniz.

Not:Linkedin daha önce kullanılmış isimleri kabul etmiyor.Vazgeçmeyin, firmanızı ünvanı ile eklemeyi mutlaka deneyin.

Sayfa kimliği, şirket ayrıntıları, profil detaylarından oluşan üç bölümü şirketinizin kimliği gibi düşünebilirsiniz.

”LinkedIn genele açık URL” kısmından isminizin nasıl görüntülenmesini istiyorsanız o şekilde düzenleyebilirsiniz.

3) Sayfanızı Düzenleyin:
Profil sayfanız markanızın yansımasıdır. Markanızı araştıran kişilerde ilk izlenimi etkili yaratmak önemli ve zordur. Profil / Kapak fotoğrafınızı,sloganınızı ve konum bilgilerinizi ekleyin.Bu alandaki bilgileri de doldurduktan sonra şirket sayfanız kullanıma artık hazır.

4) İçeriklerinizi Paylaşın:
Düzenli içerik paylaşımı takipçi sayınızı, marka bilinirliğinizi ve prestijinizi artırmanın en etkili yoludur. Takipçileriniz ile yaptığınız işleri, faaliyetlerinizi, duyurularınızı paylaşabilirsiniz.İçerik stratejisi oluşturun..Paylaşımlarınızda etkileşim içeriği kullanarak takipçilerinizi harekete geçirebilirsiniz veya fayda içeriği kullanarak ürününüzün/hizmetinizin faydalarından bahsedebilirsiniz.

5) Sayfa Analizlerinizi Takip edin:
Paylaştığınız içeriklerin analizlerini düzenli olarak takip edin.Sizi takip eden kişilerin etkileşim durumunu anlamanın en önemli yolu aldığınız istatistikler olacaktır. ”Takipçime fayda sağlamış mıyım?” veya “Takipçimi harekete geçirebilmiş miyim?” “Hangi tarz içeriklerim daha fazla etkileşim alıyor?” sorularının cevaplarını buradan öğrenebilir içeriklerinizi ve takipçilerinizi yönlendirebilirsiniz.

Evet buraya kadar şirket profilininin nasıl oluşturulacağından bahsettik .Peki şirket hesabı nasıl yönetilir? Bundan sonraki maddeler bu sorunun cevabı olacak.

6) Stratejiler Oluşturun:
Markanızı güçlendirmek ve prestijinizi artırmak için stratejiler oluşturun.

– Kampanya hedeflerinizi belirleyin. Şirketinizin marka bilinirliğini mi artıracaksınız yoksa yeni açtığınız web sitenizin reklamını mı yapacaksınız?

– Hedef kitlenize uygun içerikler paylaşmak önemlidir.Hedef kitlenizi içeriklerle harekete geçirin.Onlara sorular sorun, makaleler paylaşın, yarışmalar düzenleyin.Bu sayede potansiyel hedef kitlenizide etki alanınıza çekebilirsiniz.

– İçeriklerinizi ne zaman, hangi etiketlerle paylaşacağınızı planlayın.Doğru zaman ve doğru etiketlerle daha fazla etkileşim aldığınızı göreceksiniz.

– İçeriklerinizin altına yapılan yorumları cevaplayın.Hedef kitleniz bu ilgiden memnun kalacaktır.Bu geri bildirimler sayesinde hem etkileşiminiz artar hem de içeriklerinizin başarı durumu hakkında fikir sahibi olursunuz.

– Çalışanlarınız marka içeriklerini paylaşabilir.Daha fazla insana ulaşabilmenin yanı sıra çalışanlarınızın işine olan bağlılığı hedef kitlenizin dikkatini çekecektir.

– Profil gücünüzü “Yıldız” seviyesine getirin.Başarılı bir profil, düzenli ve ilgili çalışma izlenimi verecektir.

7) Reklam Kampanyaları Oluşturun:
“B2B hedef kitlesi için en uygun reklam nerede verilir?” sorusunun cevabı hiç kuşkusuz Linkedin!Linkedin reklamları üzerinden hedef kitlenizi ünvan, kariyer geçmişi ve lokasyon kriterleri ile belirleyebilirsiniz. Doğru hedefleme, reklamınızın sadece ilgili kitleye gösterilmesini sağlar.

Linkedin Reklam Modelleri:

-Linkedin Text Ads (Metin Reklamları)
– Linkedin Display Ads (Display Reklamları)
– Linkedin Sponsored InMail (Sponsorlu Linkedin Mailleri)
– Linkedin Follow Company Ads (Şirket Takip Reklamları)

Şirket sayfanızı açtınız, düzenlediniz, stratejiler belirlediniz. Artık nasıl yönetmeniz gerektiğini de biliyorsunuz.:) Bol bol etkileşin efenim.:)