Pinterest İşletme Hesabı Nasıl Etkili Kullanılır?

Pinterest İşletme Hesabı Nasıl Etkili Kullanılır?

Pinterest kullanıcı sayısı her geçen gün artış gösteriyor.Pinterest’in şu anda 250 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Pinterest’e kaydedilen Pin’ler 175 milyarı geçmiş durumda. İstatistikler şirketinizin bu platformda neden olması gerektiğini kanıtlıyor.

Pinterest’in asıl güçlü tarafı şirket hesaplarına bütünleşik özellikler sunması. 700.000 den fazla şirketin olduğu bu gruba siz de dahil olun ve bu sayede size sunulan ek pazarlama özellikleriyle en hızlı büyüyen ve oldukça popüler olan bu platformda çok geç kalmadan yerinizi almanızı öneriyoruz.

Öncelikle işletme hesabına nasıl geçebiliriz bir bakalım.

Ücretsiz Bir İşletme Hesabı Edinin

Pinterest işletme hesabına geçebilmeniz için öncelikle Pinterest hesabınızın olması gerekir. Ayarlar kısmından “Şimdi Yükselt” yazan kırmızı butona tıklayın.

İstenen Bilgileri Eksiksiz Doldurun

Karşınıza “İşletme Profilinize Bir Ad Verin” yazan 5 adımlık, küçük bir pencere çıkacak. 5 adımı da eksiksiz doldurmanız, güçlü ve aktif bir profil için önemlidir.

Pinterest işletme hesabınız kullanıma hazır. Evet bu kadar basitti.:)

Pinterest işletme hesabını kolaylıkla açtık ama önemli olan bu hesabı etkili bir şekilde yönetebilmek.

Peki Pinterest işletme hesabı nasıl etkili yönetilir?

Adım 1: Pinterest Profilinizi Düzenleyin

Pinterest şirket hesabınızın profilini düzenleyin. İşletmenize uygun bir profil resmi seçin. Örneğin işletmenizin logosu en doğru tercih olacaktır. Böylelikle Pinterest’te sizi arayan kullanıcılar kolaylıkla bulabilecekler. Panolarınıza yeni görseller kaydedin.İşinizle ilgili yeni pinler ekleyip hedef kitlenizi etkileşime geçirebilirsiniz.

Kullanıcılar iyi bir fikir sunduğunuzda bunu denemek isterler. Pininizi kaydederek veya sitenizi ziyaret ederek etkileşime geçerler.

Web sitenizi eklemeniz önemli bir detay. Takipçinizi web sitenize yönlendirerek etkileşime geçirebilirsiniz. Açıklama kısmına, işletmenizin amacı veya slogununuzu yazın. Profilinize bakan kullanıcı, kısa ve öz bir bilgi ile işletmeniz hakkında fikir sahibi olabilir.

Adım 2: Pinterest Şirket Hesabınızın Analitiğine Bakın

Şirket hesabınızın sol üst köşesinde “Analytics” yazısına tıkladığınızda karşınıza üç seçenek çıktığını göreceksiniz.

> Genel bakış kısmında, Pinterest profilinizi günlük ve aylık görüntülenme sayısını görebiliyorsunuz.

> Profil kısmında ise Pin’lerinzin gösterimlerini, kaydedilme sayısını, tıklanma sayısını kontrol edebileceğiniz seçenekleriniz bulunuyor. Böylelikle Pin’lerinizin ne kadar etkileşim aldığını ayrıntılı bir şekilde inceleme fırsatı yakalamış olursunuz.

> Ulaştığınız kullanıcılar seçeneğinde, hedef kitlenizin demografik yapısını ve ilgi alanlarını inceleyebileceğiniz iki önemli seçeneği sunuluyor. Böylelikle hedef kitlenizi daha yakından tanıyabilirsiniz ve onları etkileşime geçirecek ipuçlarına ulaşmış olursunuz.

Adım 3: Etkili Görseller Paylaşın

Pinterest’in en önemli özelliklerinden biri de görsellere dayalı bir platform olması. Paylaştığınız pinlerin net ve yüksek kalite de görseller olması daha dikkat çekici bir profile sahip olmanız için önemli. Bunun dışında daha çok ışık içeren görseller karanlık olanlara göre 20 kat daha çok kaydediliyor.

Bir pin için 736×1102 uygun bir boyuttur.

Adım 4: Diğer Sosyal Medya Hesaplarınızı da Bağlayın

Şirketler için Pinterest sayfanıza Facebook ve Twitter’ı bağlamak oldukça kolay. Bu sayede diğer platformlardaki takipçilerinize ulaşıp takipçi sayınızı arttırabilirsiniz.

Adım 5: Arama Motoru Optimizasyonu Yapın

Hedef kitlenizin sizin Pinlerinizi daha kolay bulabilmesi için arama motoru optimizasyonu stratejileri kullanmanız gerekir.

– Anahtar kelimeleri araştırın. Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı kullanarak işiniz ve pinlerinizle alakalı popüler anahtar kelimeler bulun.
– Anahtar kelimelerinizi pin başlıklarına yerleştirin.
– Anahtar kelimelerinizi pin açıklamalarına yerleştirin.
– Anahtar kelimelerinizi pin görseli dosya ismine yerleştirin.

Pinterest işletme hesabının nasıl açıldığını, nasıl düzenlendiğini ve nasıl daha etkili kullanıldığını artık siz de biliyorsunuz. Dijital reklam ajansı hizmetlerimizi buradan inceleyebilirsiniz.