Linkedin, sosyal bir iş çevresi edinmek, yeni iş bağlantıları kurmak, B2B kitlesiyle etkileşime geçmek için harika bir mecra. Linkedin de iş ilişkilerinizi geliştirmenin sonucu satış potansiyeli oluşturabileceği gibi yeni bir tedarikçi ile anlaşabilir ya da yeni işinize kavuşabilirsiniz. We Are Social Digital in 2019 verilerine göre Linkedin, 2018 yılının en aktif 6. sosyal medya ağı olarak listede yerini almış durumda.

Linkedin 604.4 milyon kullanıcı sayısına ulaşmış bulunmakta.Linkedin’i daha aktif ve etkili kullanarak rakipleriniz arasından sıyrılmak ve fark edilmek mümkün.Etkili kullanılan bir Linkedin sayfası ile sektörel hedeflerinize ulaşabilirsiniz. Bunun için de Linkedin hesabınızı güncel kullanmanız gerekir.

Peki Linkedin hesabınızı nasıl daha etkili kullanabilirsiniz? Hazır olun.Keyifli yolculuğumuza başlıyoruz.

1.Adım: Profilinizi Düzenleyin

Linkedin sayfalarında ilk edilen kısım profil ve kapak fotoğrafı.Kurumsal ve güncel bir fotoğraf kullanmanız en uygunu olacaktır.

Çalıştığınız sektörü belirtin. İş değişikliği durumunda, yeni işinizi “Deneyimler” kısmında değiştirin. Eski çalıştığınız yerler deneyim olarak listenizde kalabilir. Böylelikle eski çalıştığınız yerler tecrübeniz olarak dikkat çekecektir.

Eğitim aldığınız okul/okulları belirtin.

Yeteneklerinizi düzenleyin.Var olan yeteneklerinize yenileri eklendikçe Linkedin’de de mutlaka belirtin. Böylelikle bağlantı kurmak istediğiniz kullanıcılar, profilinizi incelediğinde sizin hangi alanlarda yeteneğe sahip olduğunuzu görüp iletişime geçmek isteyeceklerdir. Sizinle beraber çalışmış veya çalışmalarınıza şahit olmuş iş arkadaşlarınızdan yeteneklerinizi onaylamalarını rica edin. Yetenekleriniz onaylanması, verdiğiniz bilgilerin daha gerçekçi görünmesini sağlar.

İlgi alanlarınızı düzenleyin. İlgi alanlarınız değiştikçe yeni sayfalar ekleyebilirsiniz. Böylelikle hem merak ettiğiniz veya çalıştığınız sektörle alakalı gelişmeleri takip etmiş olursunuz hem de ilgilendiğiniz konuları belirtmiş olursunuz.

Profil gücünüzü yıldıza ulaştırın. Profil gücünüzün yıldıza ulaşması profilinizi ne kadar doldurduğunuzun göstergesidir.

2.Adım: Profilinizin Dışarıdan Nasıl Göründüğünü Kontrol Edin

Görünürlüğünüzü açın. Sağ üst köşede ki ”Genel profil ve URL’nizi düzenleyin”e tıklayın.

Ve genel profilinizin görünürlüğünü açın. Böylelikle diğer kullanıcılar, profilinizin içeriğini görebilirler.

URL’nizi düzenleyin. ”Genel profil ve URL’nizi düzenleyin” kısmından URL’nizi düzenleyebilirsiniz.

Böylelikle diğer kullanıcıların sizi hangi isimle bulabileceklerini belirlemiş olursunuz.

3.Adım: Linkedin Gruplarına Üye Olun

İlgi alanlarınıza veya bulunduğunuz sektöre göre seçeceğiniz gruplara üye olabilirsiniz. Bu gruplar sosyal iş çevrenizi genişletmek için harika bir fırsat. Sektörünüz deki insanlarla tanışıp “Bilinme,Beğenilme,Güvenilme” adına ileriye dönük iletişimler kurabilirsiniz. Üye olduğunuz gruplardaki kullanıcılarla kuracağınız iletişimin size yeni bir iş getirisi dahi olabilir. Linkedin 50 gruba üye olma fırsatı sunuyor.Geriye, sizin için en etkili grubu seçmek kalıyor.

Eğer Linkedin’de yeniyseniz ve hala bir gruba üye değilseniz Linkedin grubuna nasıl üye olunur kısaca bakalım.

Linkedin profilinizdeki “İş” kısmından “Gruplar” seçeneğini seçin.

Grupları keşfedin. İlgi alanınıza göre bir grup seçin ve “Katılma Talebi” gönderin.

4. Adım: İletişim Ağınızı Genişletin

İş iletişim ağınızı kuvvetlendirin. Eski ve yeni iş arkadaşlarınızla bağ kurun. Yeteneklerinizi onaylayıp size referans olabilirler. Farklı sektörden, bağlantı kurmanızın faydalı olacağını düşündüğünüz kullanıcılarla bağlantı kurun. Sektörünüzün liderlerini takip etmeniz gelişmeleri öğrenmeniz açısından da faydalı olacaktır ve onlarla iletişim kurmanızda ilk adımı atmanızı sağlayacaktır.

Firma sahibiyseniz ya da firmaların sosyal medya hesaplarını yönetiyorsanız, “Linkedin Şirket Hesabı Nasıl Açılır ve Yönetilir” blogumuzu okuyabilirsiniz.